ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی های 5G
موبایل

سال گذشته هواوی جایگاه نخست فروش گوشی های 5G در دنیا را کسب کرد

طبق گزارشی که موسسه Strategy Analytics منتشر کرده هواوی در سال ۲۰۱۹ میلادی فروشنده شماره یک گوشی های 5G در دنیا بوده و سهم ۳۷ درصدی (برابر با ۶.۹ میلیون دستگاه) از این بازار را به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

طبق گزارشی که موسسه Strategy Analytics منتشر کرده هواوی در سال ۲۰۱۹ میلادی فروشنده شماره یک گوشی های 5G در دنیا بوده و سهم ۳۷ درصدی (برابر با ۶.۹ میلیون دستگاه) از این بازار را به خود اختصاص داده است.

به گفته Ken Hyers مدیر این موسسه، هم اکنون تقاضا برای گوشی های هوشمند 5G بالاتر از سطح انتظار است. رقابت شدید میان فروشندگان این گوشی ها در چین و سوبسیدهای سنگینی که به اپراتورها در کره جنوبی اختصاص می یابد اصلی ترین عامل افزایش تقاضا برای شبکه نسل پنجم است. سایر مناطق دنیا نظیر آمریکا و اروپا از این لحاظ عقب تر از آسیا هستند اما انتظار می رود که تا اواخر امسال فاصله میان این کشورها با قاره آسیا کم شود.

نکته جالب توجه اینجاست که مقدار فروش گوشی های 5G هواوی از سامسونگ بیشتر بوده و این در حالیست که هواوی از ورود به آمریکا که یکی از بزرگ ترین بازارهای جهان محسوب می شود محروم بوده است.

گوشی های 5G

آنطور که گزارش Strategy Analytics نشان می دهد تقریبا تمامی گوشی های 5G هواوی در چین فروخته شده اند. مدل های محبوب نیز شامل میت ۲۰ اکس 5G و میت ۳۰ پرو 5G می شدند.

اما در سال گذشته سامسونگ با در اختیار داشتن ۳۶ درصد از سهم بازار گوشی های 5G (یعنی برابر با ۶.۷ میلیون دستگاه) جایگاه دوم این جدول را در اختیار گرفت. از جمله محصولات محبوب این شرکت نیز به گوشی های نوت ۱۰ پلاس 5G و نسخه 5G گوشی گلکسی اس ۱۰ اشاره شده است.

سامسونگ با اختلاف اندک در جایگاه دوم است

در رتبه بندی ارائه شده در این گزارش ویوو با فروش ۳ میلیون گوشی  5G جایگاه سوم جدول را در اختیار دارد و پس از آن شیائومی با فروش ۱.۲ میلیون گوشی و ال جی با فروش ۹۰۰ هزار دستگاه موبایل 5G قرار دارد.

به گفته نیل ماستون مدیر اجرایی Strategy Analytics انتظار می رود که با عرضه نسخه های 5G از آیفون های اپل و همچنین ورود دیگر برندهای مطرح به این حوزه، بازار محصولات پشتیبانی کننده از شبکه نسل پنجم از این هم داغ تر شود. با این حال ترس از ویروس کرونا کسب و کار در برخی نواحی چین را مختل کرده و این امر می تواند به کند شدن روند افزایش تقاضا برای گوشی های 5G در آسیا و دیگر نقاط دنیا منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی