ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کرونا در نزدیکی مرزهای ایران؛ تیم های واکنش سریع اورژانس در وضعیت آماده باش

روز گذشته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت بهداشت در توییتی اعلام کرد که کرونا به مرزهای ایران نزدیک شده است. دکتر کیانوش جهانپور در توییت خود هشدار داد که ویروس کرونا به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

روز گذشته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت بهداشت در توییتی اعلام کرد که کرونا به مرزهای ایران نزدیک شده است. دکتر کیانوش جهانپور در توییت خود هشدار داد که ویروس کرونا به مرزهای ایران نزدیک شده و مواردی از ابتلا به آن در امارات، اقلیم کردستان مشاهده شده. همچنین موارد مشکوکی نیز در عربستان و پاکستان مشاهده شده و در نتیجه احتمال می رود که این مهمان ناخوانده به زودی وارد کشور شود. آقای جهانپور خاطرنشان کرد که مراقبت و غربالگری مسافران در بدو ورود به کشور ادامه دارد اما این اقدامات نمی توانند به صورت قطعی مانع از ورود ویروس به کشور شوند.

در همین رابطه رئیس سازمان اورژانس کشور نیز اعلام کرد که برای مقابله با بیماری های واگیردار در تهران و کلانشهرها تیم های واکنش سریع تشکیل شده و در صورت اعلام سطح هشدار لازم این تیم ها برای سرویس دهی به بیماران وارد عمل می شوند.

دکتر پیر حسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور گفت:

علیرغم پیشرفت های علم پزشکی در زمینه های پیشگیری و درمان بیماری های واگیر، هر از گاه برخی از این بیماریها از جمله انواع نوپدید به عنوان یک معضل سلامتی در سراسر جهان مطرح می شوند و با توجه به اینکه اورژانس پیش بیمارستانی، اغلب به عنوان خط مقدم مقابله با حوادث است، مراکز دیسپچ و فرماندهی عملیات اورژانس برای تشخیص به موقع و مقابله با بیماری های واگیر آمادگی لازم از نظر دانش، مهارت و تجهیزات مورد نیاز را کسب کرده اند و برنامه ریزی هماهنگ توسط مراکز امدادی و درمانی جهت آمادگی پرسنل صورت گرفته و در مانورهای شبیه سازی شده نحوه امدادرسانی آموزش داده شده است.

دکتر کولیوند خاطرنشان کرد که در مورد بیماری های واگیر و بطور اخص کروناویروس جدید، تاکنون گزارشی از ابتلا و ورود این ویروس به کشور نداریم، اما حسب ضرورت و در صورت اعلام سطح هشدار بالاتر، تیم های واکنش سریع سازمان اورژانس کشور و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استانها با تجهیزات کامل و آمبولانس های مجهز CBRNE متناسب با تهدید، وارد عمل خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: این تیم ها در حال حاضر در آمادگی کامل بوده و در صورت نیاز و ضرورت متناسب با سطح هشدار در کنار سایر اعضای تیم های واکنش سریع به خدمات رسانی خواهند پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

    ای بابا الان تنها امیدمون به چینه اگه امریکا دواشو پیدا کنه به ما نمیده و جنگ میشه و اگه ما بفهمیم به امریکا نمیدیم و جنگ میشه و فقط چین هست که شاید اگه خوب عمل کنه میتونه به تمام جهاد فرمول داروش رو بده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی