ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فقط 14 میلیون دلار؛ کمک مالی ناچیز پولدارترین مرد چین برای مبارزه با ویروس کرونا

جک ما (Jack Ma) رییس هیئت مدیره پیشین گروه علی بابا، 14.5 میلیون دلار برای ساخت واکسن ویروس کرونا اهدا کرد. وی پولدارترین فرد چین بوده و این مبلغ در ازای ثروت هنگفت وی (41.8 ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

جک ما (Jack Ma) رییس هیئت مدیره پیشین گروه علی بابا، 14.5 میلیون دلار برای ساخت واکسن ویروس کرونا اهدا کرد. وی پولدارترین فرد چین بوده و این مبلغ در ازای ثروت هنگفت وی (41.8 میلیارد دلار) بسیار ناچیز است.

جک ما مؤسس بزرگ ترین خرده فروشی آنلاین دنیا یعنی گروه علی بابا است و اغلب او را با جف بزوس مقایسه می کنند. او با اهدای این مبلغ ناچیز نشان داد که همانند بنیانگذار آمازون خسیس است.

جک ما و جف بزوس شباهت های زیادی با هم دارند. هر دوی آنها با کارمندان خود بدرفتاری می کنند، هر دو صاحب خبرگزاری هستند (بزوس مالک واشنگتن پست است و ما صاحب South China Morning Post)، از همه مهم تر مبالغ بسیار ناچیزی را صرف امور خیریه می کنند.

جک ما

جف بزوس اخیراً برای مبارزه با آتش سوزی جنگل های استرالیا 690 هزار دلار کمک کرد که در برابر ثروت 117 میلیارد دلاری وی، پول خرد محسوب می شود. جالب اینکه او قبلاً گفته بود نمی داند چطور ثروتش را خرج کند.

بنیاد جک ما با انتشار بیانیه ای که توسط سایت Abacus News ترجمه شده، گفت:

«می دانیم که بشر برای برای مبارزه با بیماری مسیری طولانی را در پیش دارد. این پول به تحقیقات پزشکی و پیشگیری از بیماری کمک خواهد کرد.»

کارمندان علی بابا باید از 9 صبح تا 9 شب طی 6 روز هفته کار کرده (پروژه 996ICU) و کارمندان آمازون نیز از ترس جریمه شدن نمی توانند حتی دستشویی بروند. در عین حال بنیانگذاران این دو شرکت از زندگی مرفه خود لذت برده و حاضر نیستند در مواقع نیاز کمی از ثروت کلان خود را صرف امور خیریه کنند.

جک ما اواسط شهریور ماه امسال و در سن 55 سالگی از سمت ریاست هیئت مدیره علی بابا کناره گیری کرد و گفت که قصد دارد باقی عمر خود را صرف آموزش با اهداف بشردوستانه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Rahim Parast
    Rahim Parast | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

    مگه ۱۴ میلیون دلار پول کمیه؟

  • Rahim Parast
    Rahim Parast | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

    مگه ۱۴ میلیون دلار پول کمیه؟؟؟
    اینم که داده باز لطف کرده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی