ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کازموس ۲۵۴۲
علمی

تعقیب ماهواره جاسوسی ۴ میلیارد دلاری آمریکا توسط فضاپیمای روسی

یکی از ماهواره‌های روسیه به نام کاسموس ۲۵۴۲ به ماهواره جاسوسی آمریکا نزدیک شده و موج جدیدی از نگرانی‌ها در ایالات متحده را به راه انداخته است. عمده دلایل نگرانی بابت ماهواره روسیه، مشخص نبودن ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

یکی از ماهواره‌های روسیه به نام کاسموس ۲۵۴۲ به ماهواره جاسوسی آمریکا نزدیک شده و موج جدیدی از نگرانی‌ها در ایالات متحده را به راه انداخته است. عمده دلایل نگرانی بابت ماهواره روسیه، مشخص نبودن هدف آن عنوان شده، زیرا ماهواره‌ای که روسیه به آن نزدیک شده، خود یک ماهواره جاسوسی است.

اگر بخواهیم شرایط را واضح‌تر و به زبان ساده بیان کنیم، ماهواره روسیه از ماهواره جاسوسی آمریکا، جاسوسی می‌کند؛ یا حداقل با دقت بیشتری بر آن نظارت دارد. اما هدف از این کار ماهواره روسی چیست؟ این ماهواره به منظور نظارت بر دیگر ماهواره‌ها به مدار پایین زمین پرتاب شد و به نظر می‌رسد که نظارت خود بر ماهواره آمریکا را بیشتر کرده باشد.

اولین بار دنبال‌کننده‌های آماتور ماهواره‌ها توانستند کل حرکت‌ها و مانور‌های ماهواره روسی Kosmos 2542 را تحت نظر بگیرند. این دنبال‌کننده‌ها، متوجه رفتار و حرکات عجیب کاسموس ۲۵۴۲ شده بودند و از همین رو کل ماه گذشته میلادی را صرف نظارت بر آن کرده بودند.

کاسموس ۲۵۴۲

کاسموس ۲۵۴۲ نوامبر سال گذشته و با هدف نظارت بر دیگر ماهواره ها به فضا پرتاب شد و در طول ماه گذشته به آرامی به ماهواره USA 245 نزدیک شده است. ماهواره آمریکایی تحت تملک دفتر ملی شناسایی (National Reconnaissance Office) قرار دارد و هدف آن جاسوسی از اقصی نقاط کره زمین است.

دفتر ملی شناسایی یک دفتر وابسته به ارتش آمریکاست که در حوزه نظارت تخصص دارد. این دفتر تعداد زیادی از ماهواره‌‌های جاسوسی را هدایت می‌کند، در نتیجه احتمالا اهداف ماهواره USA 245 نباید مشخص شوند. همچنین تنها اشتراک این دو ماهواره در مدار یکسان نیست که نگرانی به بار آورده، مشکل اینجاست که این دو ماهواره با فاصله بسیاری کمی هر ۱۰ روز یکبار از کنار همدیگر گذر می‌کنند.

کاسموس ۲۵۴۲

مایکل تامپسون دستیار استاد دانشگاه پوردو آمریکا در این رابطه می‌گوید:

این اقدامی مشکوک است، اما چیزی را ثابت نمی‌کند، زیرا ماهواره‌های متعددی در این مدار قرار دارند.

با این حال اولین بار ماهواره کاسموس ۲۴۵۲ با مانورهای متعدد خود به منظور نزدیک شدن به ماهواره USA 245، توجهات را به خود جلب کرد. این ماهواره با روشن کردن پیشرانه‌های خود و نزدیک شدن به ماهواره آمریکایی، آن را به صورت مستمر تحت نظر دارد. این دو ماهواره فاصله‌ای میان ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر دارند که عملا آن‌ها را به همسایه بدل می‌کند. البته ماهواره روسی به آرامی در حال تغییر مسیر و دور شدن از USA 245 است، ولی حداقل برای هفته‌ها و ماه‌ها در دید ماهواره آمریکایی قرار خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

    بزارید فضا صلح آمیز بمونن
    آشغال جاسوس های آمریکایی، فضا رو هم به گند کشیدن،

    • Farcry2249
      Farcry2249 | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

      کمتر بخور

      • mobin34
        mobin34 | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

        اینایی که تو آلبانی برای گروهک منافقین هشتک بالا میارن و بعضی کامنتا رو دیسلایک میکننن

        ی آمار از کارتون بدید شرایطش چی هست؟

        تو این دو سال اخیر تعدادتون خیلی زیاد شده!!!خیلی بهتون خوش میگذره نه؟!!???

    • molavy
      molavy | ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

      همشون هم اکانتاشون یا فوتبالی هست یا اسم بازی یا ایران باستان، اینطوری همو پیدا میکنن

مطالب پیشنهادی