ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

مسابقه درگ جذاب پورشه 911 کاررا S و آئودی RS5 اسپرتبک [تماشا کنید]

مت واتسون و دوستان وی در سایت Carwow در مسابقه درگ هفتگی خود این بار به سراغ دو خودروی هیجان انگیز آلمانی رفته و آنها را در تست های سه گانه به جان هم انداخته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

مت واتسون و دوستان وی در سایت Carwow در مسابقه درگ هفتگی خود این بار به سراغ دو خودروی هیجان انگیز آلمانی رفته و آنها را در تست های سه گانه به جان هم انداخته اند. این دو خودرو عبارتند از پورشه 911 کاررا S و آئودی RS5 اسپرتبک.

احتمالا می دانید که پورشه 911 کاررا S نیروی خود را از یک موتور 3 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو دریافت می کند. این موتور توانایی تولید 450 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت در این کوپه فوق العاده محبوب اشتوتگارتی بر عهده گیربکس هشت سرعته خودکار دو کلاچه گذاشته شده است. در پورشه 911 کاررا S فقط چرخ های محور عقب از نیروی تولیدی موتور بهره مند می شوند.

مسابقه درگ

در مقابل نماینده آئودی یعنی RS5 اسپرتبک به یک موتور 2.9 لیتری V6 تجهیز شده است. این موتور به لطف دو توربوشارژر قادر است 450 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی این موتور قدرتمند از طریق گیربکس هشت سرعته خودکار به سمت هر چهار چرخ هدایت می شود. اگر چه RS5 اسپرتبک از مزیت گشتاور بیشتر و سیستم انتقال قدرت به هر دو محور سود می برد، اما با 1.7 تن وزن، صد کیلوگرم از رقیب هموطن خود سنگین تر است.

مسابقه درگ

همانطور که مشاهده می کنید دو خودرو از مشخصات فنی بسیار نزدیکی برخوردار هستند. اما از لحاظ فاکتور قیمت وضعیت کاملا متفاوت است، زیرا پورشه 911 کاررا S در انگلستان با قیمتی در حدود 93 هزار پوند به فروش می رسد؛ این در حالی است که بهای RS5 اسپرتبک از 67 هزار پوند آغاز می شود.

بد نیست اشاره کنیم در سال های اخیر سیاست قیمت گذاری پورشه با انتقادهایی روبرو بوده، چرا که بسیاری معتقدند این شرکت محصولات خود را گران تر از رقبا عرضه می کند.

حال که با مشخصات دو خودروی حاضر در مسابقه درگ این هفته آشنا شدید، دعوت می کنیم ویدیوی رویایی آنها را نیز مشاهده فرمایید.

اما اگر به هر دلیلی امکان تماشای ویدیوی ضمیمه شده را ندارید، باید به اطلاعتان برسانیم در درگ یک چهارم مایل پورشه 911 کاررا S موفق می شود با اختلاف 0.2 ثانیه بر آئودی RS5 اسپرتبک غلبه کند. در مسابقه شتابگیری ثانویه نیز این کوپه گران قیمت برتری خود را به رخ کشیده و نماینده ارباب حلقه ها را براحتی شکست می دهد. در بخش قدرت ترمزگیری هم باز این پورشه 911 کاررا S است که با توقف در مسافتی کوتاه تر بر آئودی RS5 اسپرتبک چیره می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی