ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مجری مجازی
تکنولوژی

رویترز اولین گزارش ویدیویی کاملا خودکار را منتشر کرد

رویترز و کمپانی انگلیسی از نخستین مجری مجازی رونمایی کرده اند که بسیار واقع نما بوده و قابلیت مرور خبرهای ورزشی و ارائه خلاصه ای از آنها را دارد. در این سیستم با ترکیب ویدیویی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۰

رویترز و کمپانی انگلیسی از نخستین مجری مجازی رونمایی کرده اند که بسیار واقع نما بوده و قابلیت مرور خبرهای ورزشی و ارائه خلاصه ای از آنها را دارد.

در این سیستم با ترکیب ویدیویی از مجری واقعی و فناوری هوش مصنوعی یک مجری مجازی قابل برنامه نویسی خلق می شود. در واقع طرز کار شبیه به تولید ویدیوی دیپ فیک است اما در جهت درست از آن استفاده شده است.

سیستم مذکور ابتدا به کمک الگوریتم های AI داده ها را تحلیل کرده و مدلی مجازی از مجری می سازد. سپس با استفاده از یادگیری ماشین و شبکه های مولد بازگشتی خاص به شبیه سازی می پردازد. مجری مجازی بدون نیاز به ارائه متن یا ویرایش عکس و ویدیو از سوی کارکنان رویترز و با استفاده از تصاویر و گزارش‌های این شبکه تلویزیونی، رویدادهای ورزشی را مرور کرده و حتی خلاصه ای از مهمترین اتفاقات را ارائه می کند.

مجری مجازی

این پروتوتایپ بر پایه سیستم ویدیویی کنونی رویترز ساخته شده که تصاویر مسابقات لیگ برتر انگلستان را با فیدهای داده از رویدادهای ورزشی ترکیب می کند. شبکه مذکور از  این دادها و هوش مصنوعی برای تولید ویدیوهایی زیر نویس شده و مناسب شبکه های اجتماعی استفاده می کند.

هدف کمپانی های مذکور از ساخت مجری مجازی نمایش نحوه ارائه محتوا با استفاده از فناوری های مدرن در آینده است. Nick Cohen، مدیر محصول رویترز با اشاره به پیشرو بودن شبکه متبوعش در بکارگیری تکنولوژی های نوین می گوید:

این سیستم به ما کمک می کند تا بفهمیم چطور  با کنار هم قرار دادن رسانه ترکیبی، هوش مصنوعی و فیدهای خبری زنده می توان سرویس ها و محصولات جدیدی ایجاد کرد.

به گفته Cohen این سیستم فوق العاده واقع گرایانه است و نخستین افرادی که شاهد آن بوده اند کاملا تحت تاثیر قرار گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • masoud.hi
    masoud.hi | ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

    خیلی باحاله ?

مطالب پیشنهادی