ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وقتی ماسک فیسبوک و واتساپ را با خاک یکسان می کند

طبق توییتی که دو روز پیش توسط ایلان ماسک منتشر شد به نظر می رسد که این کارآفرین موفق و مدیرعامل شرکت های تسلا و اسپیس ایکس نتنها علاقه ای به فیسبوک ندارد بلکه از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

طبق توییتی که دو روز پیش توسط ایلان ماسک منتشر شد به نظر می رسد که این کارآفرین موفق و مدیرعامل شرکت های تسلا و اسپیس ایکس نتنها علاقه ای به فیسبوک ندارد بلکه از این شبکه اجتماعی و برخی سرویس های متعلق به آن نیز متنفر است.

ماسک در پاسخ به توییت ساشا بارون کوهن که خواستار قانونمندسازی بیشتر در فیسبوک شده بود اظهار داشت:

فیسبوک را دیلیت کنید [چراکه اپلیکیشن] ضعیفی است.

فیسبوک هنوز واکنشی به این توییت نشان نداده و از اظهار نظر در رابطه با آن خودداری کرده است.

ماسک قبلا نیز اظهار داشته بود که از فیسبوک خوشش نمی آید چون آرامشش را بر هم می زند و ناراحتش می کند. در سال ۲۰۱۸ میلادی چند دقیقه بعد از آنکه ماسک مدعی شد نمی دانسته اسپیس ایکس در فیسبوک صفحه اختصاصی دارد، صفحات متعلق به تسلا و اسپیس ایکس از این شبکه اجتماعی پاک شدند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک و ایلان ماسک اختلاف نظر زیادی در رابطه با آینده هوش مصنوعی با هم دارند؛ با وجود آنکه زاکربرگ مدعی است هوش مصنوعی می تواند روزی باعث بهبود سلامت و امنیت بشر شود ماسک همواره از توانایی های بالقوه هوش مصنوعی برای خطرناک تر کردن تسلیحات هسته ای گفته و حتی زمانی اظهار داشت که درک زاکربرگ از هوش مصنوعی محدود است.

هر دوی این مدیران و شرکت های تحت مدیریت شان در سال های اخیر در کانون جنجال های خبری بسیاری بوده اند. زاکربرگ و فیسبوک به خاطر نحوه مدیریت دیتای کاربران، سخنان تفرقه افکن و اخبار کذب با انتقاد روبرو بودند و ماسک و تسلا به خاطر نادیده گرفتن ایمنی کارکنان و تبلیغاتی که تسلا برای سیستم اتوپایلوت خود منتشر کرد.

البته انتقادهای ایلان ماسک صرفا محدود به فیسبوک نمی شود و سرویس های وابسته به آن را نیز نشانه گرفته. برای مثال هفته پیش او انتقاداتی را در مورد واتساپ مطرح کرد و ظاهرا باور دارد واتساپ یک زباله قابل هک است. او در توییتی که برای آگاهسازی کاربران در مورد باگ های امنیتی واتساپ منتشر کرد یکی از اموجی های این پیام رسان را هم با دنبال کنندگانش به اشتراک گذاشت و خاطرنشان کرد که آن اموجی هیچ برتری خاصی نسبت به نمونه های مشابهش ندارد.

واتساپ

اموجی جدید. آخرین مورد همراه با هک رایگان گوشی شما!

انتقادات ماسک به واتساپ چندان هم بیراه نیست. قبل از انتشار این توییت و اظهارنظرها کارشناسان Trend Micro از کشف آسیب پذیری تازه ای در این پیام رسان خبر دادند که سرقت فایل های ذخیره شده روی گوشی قربانی را برای هکرها ممکن می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • دریس مرتنز
    دریس مرتنز | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

    اینستاگرام امنیتش صفره من یه بار اکانتمو حذف کردن کلا

  • دریس مرتنز
    دریس مرتنز | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

    اینستاگرام امنیتش صفره من ی بار اکانتمو حذف کردن کلا

  • mohammadrd
    mohammadrd | ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

    از هر دوی برنامه های اینستاگرام و واتز اپ استفاده میکردم اما هر دوشون به شدت ضعیف و پر از باگ هستن اللخصوص اینستا .

  • Behzad Alavi
    Behzad Alavi | ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

    Viva telegram

  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

    واقعا واتساپ یه آشغال به تمام معناست. امکانات بسیار ضعیف در مقابل تلگرام که تقریبا کاری میشه باهاش هم در موبایل هم در دسکتاپ کرد.

مطالب پیشنهادی