ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

منگ وانژو
تکنولوژی

مطرح شدن اتهامات جدید علیه منگ وانژو در آستانه استرداد به آمریکا

روز گذشته وزارت دادگستری آمریکا علیه هواوی و مدیر ارشد مالی آن، خانم منگ وانژو به خاطر اقدامات مجرمانه و توطئه برای سرقت اسرار تجاری آمریکا اعلام جرم کرد. خانم منگ در سال ۲۰۱۸ میلادی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

روز گذشته وزارت دادگستری آمریکا علیه هواوی و مدیر ارشد مالی آن، خانم منگ وانژو به خاطر اقدامات مجرمانه و توطئه برای سرقت اسرار تجاری آمریکا اعلام جرم کرد. خانم منگ در سال ۲۰۱۸ میلادی در کانادا دستگیر شد و هم اکنون مراحل دادرسی برای استرداد به آمریکا را در این کشور طی میکند. با اعلام محکومیت روز گذشته علیه وی، ۱۶ اتهام دیگر به پرونده قبلی این مقام عالی رتبه هواوی اضافه گردید.

وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه ای هواوی و منگ را به ۲۰ سال تلاش برای سرقت مالکیت معنوی کسب و کارهای این کشور از جمله سورس کد و کتابچه های راهنمای کاربران برای استفاده از روترهای اینترنت، تکنولوژی آنتن و تکنولوژی تست ربات متهم کرد و مدعی شد هواوی با این کار تلاش داشته تکنولوژی های اختصاص خود را توسعه دهد. براساس متن ادعانامه تنظیم شده علیه خانم منگ، هواوی برای دستیابی به این اطلاعات توافقاتی را هم با برخی شرکت های آمریکایی انجام داده بود.

در متن اتهامات تنظیم شده همچنین هواوی به همکاری با ایران و کره شمالی که هم اکنون با تحریم های آمریکا و کشورهای اروپایی روبرو هستند و تلاش برای پنهان سازی مقیاس این همکاری ها متهم شده است.

منگ وانژو

در متن این بیانیه می خوانیم:

تلاش های هواوی برای سرقت اسرار تجاری و دیگر تکنولوژی های پیشرفته آمریکایی موفقیت آمیز بوده است. هواوی توانسته به میزان زیادی از هزینه های خود در بخش تحقیق و توسعه و در نهایت تاخیرهای احتمالی بابت آن برای ارائه محصولاتش کم کند و به برتری رقابتی و غیرمنصفانه ای نسبت به رقبایش دست پیدا کند.

هواوی هم در واکنش به این خبر خود را سزاوار این اتهامات ندانست و اعلام کرد:

جرائمی که امروز در متن بیانیه وزارت دادگستری آمریکا به آن اشاره شد چیزی بیش از اتهامات قدیمی ۲۰ ساله نیستند اما اینبار در پوشش و ظاهری جدید مطرح شده اند. ما ثابت میکنیم که این اتهام بی پایه و غیرمنصفانه هستند و دولت با تکیه بر آنها کاری از پیش نمی برد.

این تازه ترین اتهاماتی است که دولت آمریکا علیه هواوی مطرح کرده تا تجهیزات تولیدی این شرکت را از خاک این کشور خارج کند. اوایل این هفته نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد که مقامات آمریکایی باور دارند هواوی نوعی «درب پشتی» را در شبکه های موبایلی خود نگه داشته تا از آنها برای جاسوسی از مشتریان آمریکایی استفاده نماید. هنوز مشخص نیست که این شرکت تابحال از این رخنه استفاده کرده یا خیر اما مقامات دولتی آمریکا با استناد به آنها تحریم های خود علیه چین و شرکت های مخابراتی چینی نظیر هواوی و ZTE را مرتبا بیشتر و بیشتر می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۳ اسفند ۱۳۹۸

    جالب خود آمریکایی‌ها هم از این کارا میکنن حتی آدمم می‌کشن،ولی با خودشون مشکل ندارن،یعنی نژاد پرست قلدر

  • آریا
    آریا | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

    جدیدا گندش در اومده که تجهیزات شنود هم به ایران فروختن

مطالب پیشنهادی