ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جایزه تورینگ
تکنولوژی

کارکنان سابق پیکسار برنده جایزه تورینگ 2019 شدند؛ نوبل دنیای کامپیوتر

دو نفر از کارمندان سابق پیکسار که در زمینه گرافیک کامپیوتری پیشرو هستند، جایزه تورینگ 2019 به ارزش 1 میلیون دلار را تصاحب کردند. از جایزه تورینگ به عنوان نوبل دنیای کامپیوتر یاد می شود. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

دو نفر از کارمندان سابق پیکسار که در زمینه گرافیک کامپیوتری پیشرو هستند، جایزه تورینگ 2019 به ارزش 1 میلیون دلار را تصاحب کردند. از جایزه تورینگ به عنوان نوبل دنیای کامپیوتر یاد می شود.

دستاورد کارمندان سابق پیکسار، «‌پت هنرهان» و «ادوین کتمول» توسعه فناوری گرافیک کامپیوتری است که نقش اصلی را در تولید انیمیشن داستان اسباب بازی برعهده داشت. این دو نفر در واکنش به این موضوع، اظهار شگفتی کردند. از جایزه تورینگ می‌توان به عنوان جایزه نوبل در دنیای کامپیوتر یاد کرد.

کتمول که در گذشته ریاست استودیوی انیمیشن سازی پیکسار را برعهده داشته، با فناوری بنیادی خود باعث انقلابی در مدل‌سازی کامیپوتری شد. این فناوری، گرافیک کامپیوتری را از مدل‌های وایرفریم به سمت تولید اجسام با سطوح خمیده سوق داد. او همچنین نقشه‌برداری از بافت را توسعه داد که به طراحان اجازه می‌دهد با چسباندن یک تصویر دو بعدی به سطح یک جسم سه بعدی، ظاهر واقعی‌تری برای آن ایجاد کنند.

جایزه تورینگ

پت هنرهان هم که در سال‌های 1986 تا 1989 در شرکت پیکسار فعالیت داشت، هم اکنون به عنوان استاد در آزمایشگاه گرافیک کامپیوتری دانشگاه استنفورد حضور دارد. هنرهان نقش اساسی در تولید نرم افزار RenderMan شرکت پیکسار داشت. این نرم افزار به طور خودکار وظایف گرافیکی مانند شناسایی نحوه بازتاب نور روی بافت اجسام را انجام می‌دهد. این نرم افزار در تولید داستان اسباب بازی و تمام انیمیشن‌های این استودیو مورد استفاده قرار گرفته. بد نیست بدانید از این نرم افزار در ساخت 44 فیلم از 47 نامزد بهترین جلوه های تصویری اسکار در سال های گذشته استفاده شده که از میان آن‌ها می‌توان به تایتانیک و آواتار اشاره کرد.

برای برنده شدن جایزه تورینگ باید در زمینه کامپیوتر فرد بسیار تاثیرگذاری باشید. این جایزه ارزشی برابر با 1 میلیون دلار دارد که گوگل آن را تامین می‌کند. در گذشته خالقان فناوری رمزگذاری، طراحان تراشه‌‌های موبایل و دنیای وب این جایزه را به خانه برده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    " نقشه‌برداری از بافت" !!؟
    !!?!?!?!
    خواهشن اصطلاحات رو به همون اسم اولیه خودش به کار ببرید و اصلا ترجمه شون نکنید .
    ترجمه texture mapping به این عنوان ، دقیقا مثل ترجمه bluetooth به "دندان آبی" هستش .

    برخی اصطلاحات وقتی که لغت به لغت ترجمه میشند ، معنی خودشون رو به طور کامل از دست میدند ..

مطالب پیشنهادی