ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شرکت BYD برای مبارزه با کرونا بزرگ ترین کارخانه تولید ماسک صورت را راه اندازی کرد

شرکت بی وای دی (BYD) که یکی از بزرگ ترین خودروسازان چین به شمار می رود، اخیرا برای مبارزه با ویروس کرونا به تولید ماسک رو آورده است. برای این کار مدیران بی وای دی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

شرکت بی وای دی (BYD) که یکی از بزرگ ترین خودروسازان چین به شمار می رود، اخیرا برای مبارزه با ویروس کرونا به تولید ماسک رو آورده است. برای این کار مدیران بی وای دی یکی از پارک های صنعتی موجود در شنژن را به تولید ماسک صورت و دیگر مواد ضدعفونی کننده که از گسترش شیوع ویروس کرونا جلوگیری می کند، اختصاص داده اند.

کرونا

به منظور فراهم کردن امکان ساخت ماسک و مواد ضدعفونی کننده، سه هزار مهندس بی وای دی گرد هم آمده و دستگاه های مخصوص و خطوط تولید اختصاصی راه اندازی کرده اند. گفته می شود اکثر این دستگاه ها با استفاده از قطعات تولیدی خود شرکت بی وای دی ساخته شده اند.

کرونا

نتیجه تلاش های بی وای دی باعث شده تا مجموعه مذکور به بزرگ ترین تاسیسات تولید انبوه ماسک در جهان تبدیل شود. آنطور که خودروساز چینی اعلام کرده این مجموعه توانایی تولید روزانه 5 میلیون ماسک و 300,000 بطری مایع ضدعفونی کننده را دارد.

تولید ماسک در مجموعه شنژن در واقع از ماه فوریه شروع شده، اما در آن زمان حجم تولید محدودتر بود. بی وای دی در این باره گفته خط تولید ماسک در هشتم فوریه با صدها کارمند و به صورت شبانه روزی شروع به کار کرده است.

کرونا

بد نیست اشاره کنیم بی وای دی در ابتدا روزانه 5 الی 10 دستگاه ماشین ساخت ماسک تولید می کرد، ولی به مرور این ظرفیت نیز افزایش یافته و اینک حجم تولید روزانه ماسک با نرخی بین 300 الی 500 هزار واحد در حال رشد است. هر دستگاه ماشین ماسک ساز در صورت کارکرد با حداکثر توان، پتانسیل تولید 60 هزار ماسک در روز را دارد.

در زمان کنونی بی وای دی فقط ماسک مورد نیاز بازار داخلی را تامین می کند. خوشبختانه با افزایش ظرفیت این شرکت به فکر صادرات نیز افتاده و قصد دارد به دیگر کشورهایی که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، ماسک صادر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی