ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دومین سگ نیز به کرونا مبتلا شد؛ انتقال ویروس از انسان به حیوانات ممکن است؟

درست زمانی که فکر می‌کنیم در حال شناخت ویروس کرونا هستیم، ابعاد جدید از آن کشف می‌شود که اوضاع را وخیم‌تر و ترسناک‌تر می‌کند. بر اساس گزارش سازمان حمایت از حیوانات هنگ کنگ، دومین سگ ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

درست زمانی که فکر می‌کنیم در حال شناخت ویروس کرونا هستیم، ابعاد جدید از آن کشف می‌شود که اوضاع را وخیم‌تر و ترسناک‌تر می‌کند. بر اساس گزارش سازمان حمایت از حیوانات هنگ کنگ، دومین سگ در این کشور نیز به این ویروس مبتلا شده است.

سگ دو ساله ژرمن شپرد، دومین مورد از مبتلایان حیوانی به ویروس کروناست که اخیرا گزارش شده است. صاحب ۳۰ ساله این سگ، خود نیز به ویروس مبتلا شده و مدتی است با آن دست و پنجه نرم می‌کند. این سگ توسط دولت هنگ کنگ به قرنطینه فرستاده شده و تحت مراقبت‌های ویژه است. علاوه بر این، یک سگ ۴ ساله دیگر نیز در کنار ژرمن شپرد زندگی می‌کرده، ولی نتیجه تست آن منفی درآمده است.

کرونا

نتیجه تست این ژرمن شپرد تنها ۳ روز پس از مثبت شدن تست یک سگ ۱۷ ساله با نژاد پامرانین اعلام شده است. گفتنی است پامرانین پس از بازگشت از قرنطینه به خانه، جان خود را از دست داد. در همین راستا یک ویروس شناس از دانشگاه هنگ کنگ عنوان کرده است:

مثبت شدن نتیجه تست دو سگ در هنگ کنگ می‌تواند نشان دهد که احتمال انتقال بیماری از انسان به حیوانات وجود دارد.

سخنگوی وزارت حفاظت از کشاورزی و شیلات هنگ کنگ می‌گوید شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق حیوانات به انسان وجود ندارد. با این حال آن‌ها ژرمن شپرد دو ساله را با دار‌و‌های تزریقی و دهانی به قرطینه فرستاده‌اند تا وضعیت آن را بهتر پایش کنند. این سخنگو در ادامه می‌گوید «وضعیت این دو سگ روزانه چک می‌شود و ما به صورت مکرر، تست‌ها را روی حیوانات، انجام خواهیم داد».

در نهایت لازم به ذکر است که علاوه بر این دو سگ، ۴ گربه هم تحت قرنطینه قرار گرفته‌اند ولی شرایط آن‌ها معلوم نیست. با توجه به این اتفاقات، هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا ویروس کرونا از حیوانات به انسان یا بین خود حیوانات نیز منتقل می‌شود یا نه. در صورتی که جواب این سوال مثبت باشد، جامعه جهانی وارد فاز جدیدی از مبارزه با این ویروس خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Milady
    Milady | ۲ فروردین ۱۳۹۹

    گل بود به سبزه نیز آراسته شد!

مطالب پیشنهادی