ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امتناع هکرهای سازنده باج افزار از حمله به سازمان‌های بهداشتی و درمانی

بعضی گروه‌های هکری سازنده باج‌افزار اعلام کرده‌اند که در دوره همه‌گیری کرونا حمله به سازمان‌های بهداشتی و درمانی را متوقف خواهند کرد. شب گذشته، وبسایت BleepingComputer با تعدادی از گروه‌های هکر مشهور از جمله Maze، DoppelPaymer، Ryuk، Sodinokibi/REvil، PwndLocker و Ako ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

بعضی گروه‌های هکری سازنده باج‌افزار اعلام کرده‌اند که در دوره همه‌گیری کرونا حمله به سازمان‌های بهداشتی و درمانی را متوقف خواهند کرد. شب گذشته، وبسایت BleepingComputer با تعدادی از گروه‌های هکر مشهور از جمله Maze، DoppelPaymer، Ryuk، Sodinokibi/REvil، PwndLocker و Ako Ransomware گفتگو کرده و از آن‌ها پرسیده که آیا در دوران کرونا همچنان به سازمان‌های بهداشتی حمله می‌کنند یا خیر؟

پاسخ از سوی بیشتر این گروه‌های هکری منفی بوده است. به عنوان مثال نماینده گروه سازنده باج افزار DoppelPaymer در گفتگو با بلیپینگ کامپیوتر، اعلام کرده که آن‌ها معمولا کاری به بیمارستان‌ها و نهادهای درمانی ندارند و این رویه را در دوران شیوع کرونا نیز ادامه خواهند داد.

باج افزار

نماینده این گروه هکری اعلام کرده در صورت حمله اشتباه به یک سازمان بهداشتی، اشتباه خود را به رایگان جبران خواهند کرد و بابت این کار از طرف مقابل باجی نخواهند گرفت. همچنین نماینده گروه سازنده باج افزار Maze هم در اظهار نظری مشابه به بلیپینگ کامپیوتر گفته که در زمان همه‌گیری کرونا تمام فعالیت‌های این گروه علیه سازمان‌های بهداشتی و درمانی متوقف خواهد شد.

البته این گروه بر خلاف DoppelPaymer نگفته‌ که در صورت حمله اشتباه، آیا کارش را جبران خواهد کرد یا خیر. اما از سوی دیگر ماجرا، بعضی شرکت‌های امنیتی هم طی دوران همه‌گیری کلیه خدمات خود برای شناسایی و حذف باج افزارها را رایگان کرده‌اند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به Emsisoft و Coveware اشاره کرد که همین حالا خدمات مبارزه با بدافزار خود که شامل شناسایی و از بین بردن آن‌هاست را بدون دریافت هزینه به کاربران ارائه می‌کنند.

با وجود این اقدامات، امید می‌رود که سایر سازندگان باج‌ افزار در دنیا هم رویه DoppelPaymer و Maze را الگوی خود قرار داده و مشکل بیشتری به مشکلات مردم درگیر قرنطینه اضافه نکنند. در هر صورت کرونا ویروسی جهانی است که ممکن است خود سازندگان باج افزار و اعضای خانواده‌شان را هم درگیر خود کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ابرام
    ابرام | ۴ فروردین ۱۳۹۹

    جالبع دزدی رسما یه شغل شده.هر جا به یه شکل.
    طرف از دزده سوال میپرسه میگه از بیمارستان دزدی میکنی یا نه؟!!!!!

  • mahdimosavi
    mahdimosavi | ۳ فروردین ۱۳۹۹

    واقا راس میگی وجدان

  • طاووس
    طاووس | ۳ فروردین ۱۳۹۹

    بالاخره یه زره وجدان پیدا میشه

مطالب پیشنهادی