ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در منزل بمانیم و تدریس کنیم؛ پویش درس خانه برای تجلیل از معلمین دوران کرونا

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از راه اندازی پویش درس خانه در سایت رشد برای بارگزاری محتوای آموزشی تولید شده توسط معلمان خبر داد. «علی ذوعلم» در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از راه اندازی پویش درس خانه در سایت رشد برای بارگزاری محتوای آموزشی تولید شده توسط معلمان خبر داد.

«علی ذوعلم» در گفت و گویی که با پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش داشته ضمن اشاره به قرنطینه دانش آموزان به خاطر شیوع کرونا و محروم ماندن آنها از کلاس و درس، تاکید کرده که وزارت و آموزش و پرورش تلاش‌هایی برای استفاده از بستر فضای مجازی به منظور آموزش انجام داده است. ذوعلم گفته که خلاقیت و فعالیت خود معلم‌ها نیز در این روزها جالب توجه بوده و از همین رو آموزش و پرورش به فکر تجمیع این خلاقیت‌های روش تدریس آنها افتاده است:

«برای اینکه دانش آموزان از درس غافل نشوند و روند آموزشی آنها ادامه پیدا کند؛ در سایت رشد (شبکه ملی مدارس کشور) پویش درس خانه برای همکاران فرهنگی و معلمان پیش بینی شده تا درسی را که ارئه می‌دهند در اختیار دیگران قرار بگیرد.»

ذوعلم با بیان اینکه این پویش اقدامی مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار داشت:

«دروس مجازی که معلمان با خلاقیت و نوآوری خودشان تولید کننده آن هستند، مورد سنجش و ارزشیابی قرار می‌گیرد. بهترین محتواها مورد ارزیابی قرار گرفته و انتخاب می‌شود و از افرادی که این برنامه و محتوا را خلق کرده‌اند، تقدیر شده و آن محتوا در اختیار بقیه افراد نیز قرار می‌گیرد.»

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی باور دارد که باید از بیماری کرونا و تعطیلی مدارس به عنوان یک فرصت استفاده کرد و با تلفیق رسانه‌های دیگر در کنار کتاب به عنوان یک بسته تربیت و یادگیری که در اسناد تحولی وزارت آموزش و پرورش هم به آن تاکید شده است، سود برد: «زیرا محتوای آموزشی فقط از طریق کتاب نباید منتقل شود بلکه باید از معلمان نیزبه عنوان تولیدکنندگان محتوای آموزشی استفاده کنیم.»

شما در این روزها چگونه درس‌ها را دنبال می‌کنید؟ آیا در کلاس‌های آنلاین شرکت کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی