ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار کشته شدگان بر اثر ویروس کرونا در کشور به مرز ۲ هزار نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد. آنطور که به نظر می‌رسد تا شب گذشته ١٧٦٢ مبتلای جدید شناسایی شده و ١٢٢ نفر دیگر هم جان‌باخته‌اند. به این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۸

سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد. آنطور که به نظر می‌رسد تا شب گذشته ١٧۶٢ مبتلای جدید شناسایی شده و ١٢٢ نفر دیگر هم جان‌باخته‌اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به ۲۴۸۱۱ و فوت‌شدگان به ١٩٣۴ نفر افزایش یافته است. همچنین تعداد کل بهبود یافتگان نیز ٨۹۱۳ نفر اعلام شده است.

به گفته «کیانوش جهانپور» صبح دیروز بیش از ۴۱ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کرده‌اند. در بخشی از طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، وضعیت سلامت شهروندان از طریق سامانه سلامت و خود اظهاری زیر نظر گرفته می‌شود. هدف از غربالگری در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، مراجعه نکردن شهروندان به مراکز درمانی است تا فشار بر سیستم بهداشتی کمتر شود.

همچنین برای کمک به مبتلایان کشور و افرادی که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، سامانه تلفنی ۱۲۳ را راه اندازی شده است. هدف از راه‌اندازی این سامانه مراقبت از راه دور این است که برای خودمراقبتی و پایش بیماران دارای علایم خفیف یا حتی بدون علامت کرونا، شهروندان بتوانند با پزشکان و مراقبان سلامت در تماس باشند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۸۰ درصد افراد جان باخته بر اثر کرونا بالای ۶۰ سال بوده یا حداقل یکی از بیماری‌های زمینه‌ای را داشته‌اند. همچنین، حدود ۶۸ درصد درگذشتگان بالای ۶۰ سال و میانگین سنی افراد فوت شده ۶۴ و مبتلایان حدود ۵۹ سال بوده است.

متاسفانه در اعلام آمارهای امروز همانطور که پیش‌تر گفته شده بود، آمار تفکیک استانی مبتلایان به ویروس کرونا اعلام نشد؛ یکی از دلایل عدم اعلام آمار تفکیک شده به صورت استانی، ناامید نشدن استاندارها و ایجاد حسی بهتر برای مبارزه با کرونا در استان‌های به شدت درگیر با این ویروس ذکر شده است.

برای جلوگیری از مشکلات معیشتی مردم در این روزهای سخت نیز یکی از اعضای ستاد مبارزه با کرونا پیشنهاد نمایندگان مجلس را رسانه‌ای کرده است. به‌گفته «بهروز بنیادی» عضو ستاد مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت ایران، نمایندگان مجلس پیشنهاد کردند برای جلوگیری از خروج شهروندان از خانه، به هر کس که یارانه می‌گیرد، حداقل ۵ میلیون ریالتا پایان فروردین پرداخت شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ابرام
    ابرام | ۶ فروردین ۱۳۹۹

    تا دولت قرنطینه نکنه وضع بدتر هم میشه.با خواهش و توصیه که بحران حل نمیشه.
    اگه توان قرنطینه نداری که قطعا نداری از کشورهای دیگه کمک بگیر.
    ملت دارن از بین میرن

  • MO7
    MO7 | ۶ فروردین ۱۳۹۹

    با قاطعیت میگم 20 هزار

    • Kamran001
      Kamran001 | ۶ فروردین ۱۳۹۹

      ماشاالله به تو

  • mobin34
    mobin34 | ۶ فروردین ۱۳۹۹

    تا زمانی که مردم رعایت نکنن متاسفانه این وضع ادامه داره
    بدیش اینه به هزار و یک دلیل دولت هم نمیتونه قوانین سخت گیرانه تری برای رفت و آمد این شرایط وضع کنه

  • SpiDeRBoY
    SpiDeRBoY | ۶ فروردین ۱۳۹۹

    20 هزار نفر یا 2 هزار نفر؟
    فکر کنم تعداد رو به ریال نوشتی یه صفر زیادی داره ?

مطالب پیشنهادی