ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگاه بین‌المللی تهران یک نقاهتگاه دوهزار تختخوابی شد

۴۸ ساعت پس از دستور فرماندهان ارتش، صبح چهارشنبه «مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه دوهزار تختخوابی» در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری ایرنا، در مراسم افتتاح این محل که سرلشکر عبدالرحیم موسوی، ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۶

۴۸ ساعت پس از دستور فرماندهان ارتش، صبح چهارشنبه «مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه دوهزار تختخوابی» در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در مراسم افتتاح این محل که سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، و شماری از فرماندهان ارشد در آن حضور داشتند، گفته شد که این مجتمع ظرفیت افزایش هزار تخت دیگر را نیز دارد.

شماری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی با اشاره به تصاویر منتشرشده از این مرکز، آن را نقاهتگاهی بدون امکانات و صرفاً برای دور کردن مبتلایان از بیمارستان‌ها قلمداد کرده‌اند. با این حال برخی گزارش‌ها حکایت از این دارد که این محل در کنار دوهزار تخت، امکاناتی درمانی و پزشکی نیز دارد.

خبر راه‌اندازی چنین محلی را دو روز پیش، دوشنبه، «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، اعلام کرده و گفته بود پس از دستور رهبری به ستاد کل نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا، ارتش اقداماتی را آغاز کرده است. وی از جمله این اقدامات را «برپایی بیمارستان‌های سیار، برپایی ایستگاه‌های غربالگری و کنترل ورودی‌ها به شهرها، ضد عفونی کردن خودروها، افزایش ظرفیت تولید ماسک و ضدعفونی‌کننده» ذکر کرده بود.

گفتنیست پیش از این مرکز خرید بزرگ ایران مال واقع در غرب تهران نیز در یک مساحت ۴۵ هزار متر مرعبی، به چند هزار تختخواب مجهز شده بود. بانک آینده (مالک ایران مال) طی برنامه‌ریزی‌های صورت‌پذیرفته و نیز هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد کل نیروهای مسلح و دیگر نهادهای مربوط، مرکز نمایشگاهی و سالن یکپارچه مجموعه ایران‌مال خود را در کم‌تر از یک‌هفته به بیمارستانی با ظرفیت ۳۰۰۰ تختخواب تبدیل کرده است. این مجموعه در حال حاضر مجهز به تجهیزات مناسب در خصوص مراقبت‌های ویژه (ICU) و همچنین نقاهتگاه بیماران متبلا به کرونا است..

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی