ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تشخیص کرونا
علمی

۱۲۱ کشور برای تشخیص ویروس کرونا دست به دامن کره‌جنوبی شده‌اند

با افزایش فشار شمار بیماران و قربانیان کووید-۱۹ در سراسر دنیا، بیش از صد کشور دنیا از کره جنوبی خواسته اند در تشخیص بیماران مبتلا به این بیماری به آنها کمک کند. یکی از مسئولان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

با افزایش فشار شمار بیماران و قربانیان کووید-۱۹ در سراسر دنیا، بیش از صد کشور دنیا از کره جنوبی خواسته اند در تشخیص بیماران مبتلا به این بیماری به آنها کمک کند.

یکی از مسئولان وزارت امور خارجه کره جنوبی از درخواست ۱۲۱ کشور برای کمک سئول به شناسایی بیماران درگیر کرونا خبر داده است. دلیل این درخواست ها تجارب ارزشمند کره جنوبی در کنترل کرونا از طریق اجرای تست های گسترده و ردیابی ارتباط میان افراد سالم و آلوده بوده است. به گفته این مسئول شمار کشورهای خواستار کمک روز به روز در حال افزایش است و همزمان کره در حال بررسی راه های مختلف برای کمک به آنها است.

بسیاری از کشورهای اروپایی پیش از این کیت تشخیص کرونا را از چین وارد می کردند اما به خاطر عدم کارایی سفارشات خود را پس گرفتند. حالا کشورهای مختلف از جمله آمریکا به تامین کیت ها از کره جنوبی روی آورده اند که به افزایش ارزش سهام برخی از این شرکت ها تا ۳ برابر منجر شده است.

تشخیص کرونا

کره جنوبی از همان آغاز شیوع کرونا ورود اتباع چین به این کشور را محدود کرده و شناسایی بیماران از طریق کمپین های گسترده آزمایش را کلید زد. در حالی که ژاپن در همسایگی آنها میزان تست ها را پایین نگه داشته بود، کره جنوبی برای مجاب کردن مردم به انجام داوطلبانه آزمایش کرونا، ایستگاه هایی بر پا کرد که به شهروندان اجازه می داد بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو تست بدهند.

این کشور همچنین با رهگیری از طریق سیستم موقعیت یابی موبایل (GPS) احتمال ابتلای افراد به خاطر نزدیکی به بیماران را به آنها هشدار می داد. برای مثال یکی از این اپ ها با عنوان Corona 100m زمانی که کاربران به شعاع ۱۰۰ متری یک بیمار مبتلا به کووید-۱۹ وارد می شدند، به آنها هشدار می داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۱۷ فروردین ۱۳۹۹

    ۱سال دیگه آخرین ایرانی که زنده مانده
    کل مملکت به ارث میبره با این مدیریت حال کشور

    نوش جونت چاه نفت معدن جنگل کوه دست

    فقط قربونت برم زود بچه دار شد ایرانی نژادش منقرض نشه

    • Mr Ali
      Mr Ali | ۱۷ فروردین ۱۳۹۹

      ????

  • pesar
    pesar | ۱۶ فروردین ۱۳۹۹

    تو پاركينگا از مردم تست تشخيص كرونا ميگرفتن...

    حالا اينجا تا رو به قبله نشي و چند روزي با مرگ دست و پا نزني و بستري icu نشي تست نميگيرن ازت...

  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۱۶ فروردین ۱۳۹۹

    اینجا هم دوهفته تعطیل کردن حالا که مسافرا دارن بر میگردن اعلام میکنن برین سر کارتون تا فلان ساعت مثل ماه رمضان قبل از اذان خونه باشید ? این 121 کشور باید از ما کمک بخوان بهترین و کار کشته ترین مسئولین رو در جهان داریم البته مشکلی که هست پوله که خوشبختانه برای بچه های کانادا و سوئیس و آمریکا خرج میشه مبادا تو این مدت ضرر کنن

مطالب پیشنهادی