ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دولت آمریکا
علمی

پیشنهاد جدید وزارت بهداشت آمریکا: همه مردم از ماسک پارچه‌ای استفاده کنند

ایالات متحده آمریکا در حال مبارزه با کرونا است و روزبه‌روز بر تعداد مبتلایان به این ویروس افزوده می‌شود. به تازگی دولت آمریکا به شهروندان خود توصیه کرده برای جلوگیری از شیوع کرونا از ماسک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

ایالات متحده آمریکا در حال مبارزه با کرونا است و روزبه‌روز بر تعداد مبتلایان به این ویروس افزوده می‌شود. به تازگی دولت آمریکا به شهروندان خود توصیه کرده برای جلوگیری از شیوع کرونا از ماسک استفاده کنند، حتی ماسک پارچه‌ای و دست‌ساز.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در ایالات متحده آمریکا (CDC) دستورالعمل جدیدی برای کرونا منتشر کرده که در آن، مردم را به استفاده از ماسک خانگی ترغیب کرده است. جراح آمریکا، ژنرال «جروم آدامز» در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرد:

«CDC به مردم توصیه می‌کند برای جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران، از ماسک ساده پارچه‌ای استفاده کنند.»

زمانی که اولین مورد ابتلا به کرونا در آمریکا گزارش شد، CDC اعلام کرد تنها افرادی که در مراکز بهداشتی مشغول به فعالیت هستند باید از ماسک استفاده کنند. این افراد با بیماران ارتباط نزدیکی دارند، بنابراین با استفاده از ماسک‌های جراحی و N95 که دارای فیلتر هستند، از ابتلای خود جلوگیری می‌کنند.

دولت آمریکا

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که فاقد هرگونه علائم هستند نیز می‌توانند در هنگام تنفس یا صحبت کردن، دیگران را به ویروس کرونا مبتلا کنند. با توجه به این شواهد جدید، CDC توصیه می‌کند مردم در مکان‌های عمومی که امکان حفظ فاصله اجتماعی وجود ندارد، از ماسک پارچه‌ای استفاده کنند.

بر اساس گفته متخصصان، اگر افراد صورت خود را با ماسک پارچه‌ای یا مانع دیگری بپوشانند، میزان ذرات ویروسی که می‌توانند در هوا منتشر کنند، کمتر می‌شود. اگرچه برخی تحقیقات چنین موضوعی را مشخص کرده‌اند، اما در حال حاضر مدارک کمی برای اثبات آن وجود دارد.

دولت آمریکا در زمینه تهیه ماسک‌های پزشکی مشکلات زیادی دارد که این موضوع باعث شده پزشکان و پرستاران در معرض ابتلا به کرونا قرار بگیرند. در گذشته یک جراح عمومی در این کشور اعلام کرده بود در صورتی که مردم چنین ماسک‌هایی را خریداری کنند، سلامت افراد مشغول در مراکز درمانی در معرض خطر قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۱۶ فروردین ۱۳۹۹

    توصیه های سازمان بهداشت جهانی را با دقت بخوانید و ترجمه بکنید باتشکر

    https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی