ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مسیریاب بلد از کرونا و تاثیر قرنطینه: کاهش شدید مسیریابی در تعطیلات

نقشه و مسیریاب بلد به منظور آگاهی در خصوص تأثیر اقدامات پیشگیرانه اجتماعی در برابر شیوع ویروس کرونا اقدام به ارائه گزارشی نموده که هدف آن بررسی تاثیر فاصله گذاری اجتماعی، کاهش تردد شهروندان و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۸

نقشه و مسیریاب بلد به منظور آگاهی در خصوص تأثیر اقدامات پیشگیرانه اجتماعی در برابر شیوع ویروس کرونا اقدام به ارائه گزارشی نموده که هدف آن بررسی تاثیر فاصله گذاری اجتماعی، کاهش تردد شهروندان و تعامل افراد در بیرون از منزل در حوزه های مختلف است.

چند روز پیش «گوگل مپس»، گزارشی جامع را منتشر کرد که در آن تاثیر قرنطینه (به شکل اجباری یا خودخواسته) در ۱۳۱ کشور بررسی شده بود. به دلیل تحریم بودن ایران، کشورمان جایی در این گزارش نداشت و حالا بلد می‌خواهد با گزارش خودش، این جای خالی را پر کند.

اطلاعات مندرج در این گزارش می تواند مورد تحلیل و بازبینی دستگاه های دولتی، سازمان های فعال در زمینه بهداشت و سلامت و همچنین کسب‌وکارها و عموم مردم قرار بگیرد. تیم بلد اعلام کرده که این اطلاعات، به منظور تحلیل عبور و مرور افراد در سفرهای درون- شهری ارائه شده است و توضیح بیشتری در زمینه مراقبت های مربوط به سلامت یا طرح مجزایی برای قانون گذاری در زمینه عبور و مرور محسوب نمی‌شود.

با توجه به بخش میزان کاهش مسیریابی در گزارش بلد، به نظر می‌رسد که مراکز خرید و مساجد و ایستگاه‌های مترو بیشترین جایی است که مردم برای سر زدن به آنها درنگ کرده‌اند و ناگریزترین مکان‌ها نیز در زمان ایام شیوع کرونا به سوپرمارکت‌ها اختصاص دارد که در هر حال مردم با هر شرایطی برای تامین مایحتاج روزانه خود به سوپرمارکت‌ها سر می‌زنند. مراکز درمانی نیز از جمله دیگر مراکزی است که کاربران به آنها در این ایام سر زده‌اند هرچند کاهش بسیار زیادی نیز در این بخش دیده می‌شود.

در تمامی جداول منتشر شده در گزارش بلد شاهد نمودارهای نزولی هستیم و این آمارها نشان می‌دهد با گذر زمان و شیوع بیشتر ویروس کرونا، احتیاط مردم نیز بیشتر شده است. اما در بین تمامی این جداول مراجعه به سوپرمارکت‌ها در یک برهه زمانی خاص افزایش یافته که به نظر می‌رسد مربوط به پخش شایعه قرنطینه پایتخت باشد، شایعه‌ای که موجب شد در میانه فروردین ماه بسیاری از مردم برای خرید مایحتاج روزانه خود به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سر زده و محصولات غذایی چند روزه خود را به صورت آذوقه تامین نمایند.

گزارش کامل بلد را می‌توانید از این لینک در قالب فایل PDF دانلود کرده و مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M.Gh
    M.Gh | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

    حالا انگار تا قبلش خیلی تحویلت میگرفتن!فقط راننده های اسنپ ازت استفاده میکنن:/

مطالب پیشنهادی