ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

جک دورسی یک میلیارد دلار به مبارزه با ویروس کرونا کمک کرد

جک دورسی، مدیرعامل توییتر از اختصاص یک میلیارد دلار از سرمایه اش به مبارزه با پیامدهای ویروس کرونا خبر داد. این سرمایه از طریق سهام دورسی در پلتفرم پرداخت دیجیتال Square تامین شده و صرف ایجاد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۳

جک دورسی، مدیرعامل توییتر از اختصاص یک میلیارد دلار از سرمایه اش به مبارزه با پیامدهای ویروس کرونا خبر داد. این سرمایه از طریق سهام دورسی در پلتفرم پرداخت دیجیتال Square تامین شده و صرف ایجاد صندوقی به نام Start Small می شود که هدف اولیه آن مبارزه با ویروس کرونا در سراسر دنیا خواهد بود.

ثروت دورسی به مراتب کمتر از غول های دنیای فناوری از جمله گیتس، جف بزوس و مارک زاکربرگ  است اما به لطف عملکرد خوب توییتر و Square از ثروت کلانی برخوردار است و تصمیم گرفته یک میلیارد دلار از آنرا صرف تشکیل صندوق خیریه Start Small کند.

مدیر عامل توییتر در صفحه شخصی‌اش این یک میلیارد را معادل ۲۸ درصد از ثروت ۳.۶ میلیارد دلاری خود اعلام کرده و از اهداف بعدی صندوق جدیدش پرده برداشت:

پس از پایان پاندمی کرونا صندوق روی سلامت دختران و آموزش به آنها و همچنین ارتقای حداقل درآمد تمرکز می کند. همه فعالیت ها شفاف بوده و از طریق لینک زیر قابل پیگیری هستند.

جک دورسی برای شفاف سازی در مورد عملکرد صندوق صفحه ای را در Google Sheets ایجاد کرده که نحوه صرف هزینه ها را مشخص می سازد. از نظر وی کمک به ارتقای سلامت و آموزش زنان بهترین راه حل ها برای غلبه مشکلات کنونی جهان هستند. دیگر هدف وی که کمک به اقشار کمک درآمد است می تواند به ارتقای سطح درامد در کشورهای فقیرتر کمک کند اما همانطور که خود او می گوید عملی بودن و کارایی این ایده باید در دنیای واقعی هم محک بخورد.

وی ابراز امیدواری کرد که اهدای این کمک مالی باعث تشویق دیگران به انجام کارهای مشابه شود: «زندگی بسیار کوتاه است پس بیایید همین حالا هر کاری که می توانیم برای کمک به دیگران انجام دهیم.». پیش از این جف بزوس، زاکربرگ و گیتس هم مبالغ قابل توجهی به مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سونیا پارسی
    سونیا پارسی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۹

    کاش توییتر توی ایران هم باز بود تا صدامون رو به دنیا میرسوندیم و رفیق های خارجی رو بدون فیلتر شکن باهاشون حرف میزدیم

  • loobia
    loobia | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    قربونش برم الهی

  • Sakaei
    Sakaei | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

    خدا خیرش بده

  • amir.tjk
    amir.tjk | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

    ایول بهش

مطالب پیشنهادی