ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رزبری پای
تکنولوژی

رزبری پای به کمک بیماران کووید-۱۹ می‌آید؛ استفاده از بوردها برای ساخت ونتیلاتور

بنیاد رزبری پای با تولید ۲۵۰ هزار بورد Pi Zeros در سه ماهه جاری، روند تولید ونتیلاتور را شتاب بخشیده و به نجات جان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ کمک خواهد کرد. شیوع گستره ویروس کرونا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

بنیاد رزبری پای با تولید ۲۵۰ هزار بورد Pi Zeros در سه ماهه جاری، روند تولید ونتیلاتور را شتاب بخشیده و به نجات جان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ کمک خواهد کرد.

شیوع گستره ویروس کرونا در کشورهای مختلف و شمار بالای بیماران فشار عظیمی را به حوزه سلامت و صنایع پزشکی وارد کرده که بخش عمده‌ای از آن ناشی از کمبود ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی است. از آنجا که ویروس کرونا در وهله اول سیستم تنفسی بیماران را هدف می‌گیرد، بسیاری از آنها دچار آسیب‌های ریوی شده و به این دستگاه نیاز پیدا می‌کنند.

تولیدکنندگان برای ساخت ونتیلاتورهای بیشتر به روش‌های ارزانتر و ساده‌تر روی آورده‌اند و در این میان بوردهای کامپیوتری رزبری پای هم به خاطر کارایی بالا و قیمت بسیار مناسب مورد توجه قرار گرفته‌اند.

کمپانی سازنده این قطعات برای پاسخ به افزایش تقاضا قصد تولید ۲۵۰ هزار بورد Pi Zero را دارد که با پردازنده تک هسته‌ای یک گیگاهرتزی و ۵۱۲ مگابایت رم ضعیف ترین مدل آنها محسوب می‌شود. Pi Zero علی رغم سخت افزار ضعیف، توان کافی برای محاسبه و پردازش دستورات ساده ونتیلاتور را داشته و با قیمت ۵ دلاری گزینه‌ای ایده‌آل برای تولیدکنندگان به شمار می‌رود.

یکی دیگر از دلایل علاقه کمپانی‌ها به استفاده از رزبری پای سرعت بالای تولید این قطعات است که مانع کمبود موجودی می‌شود. Eben Upton، مدیرعامل و بنیانگذار بنیاد رزبری پای در این باره می‌گوید:

این بوردها نه بر اساس سفارش بلکه برای انبار شدن ساخته می‌شوند به همین خاطر ما همیشه یا موجودی مازاد داریم یا خط تولید به سرعت قطعات را آماده عرضه می‌کند.

کمپانی در سه ماهه اول ۲۰۲۰ حدود ۱۹۲ هزار بورد Pi Zero و Pi Zero W تولید کرد اما طی سه ماهه جاری آن را به ۲۵۰ هزار دستگاه خواهد رساند. به گفته Upton این نخستین بار است که از بورد کامپیوتری رزبری پای در تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی