ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه‌گذاری ۵.۷ میلیارد دلاری فیسبوک در بزرگترین اپراتور موبایل هند

فیسبوک در جدیدترین اقدام خود، ۹.۹۹ درصد از سهام شرکت مخابراتی Jio  را خریداری کرد تا تبدیل به یکی از سهامداران اصلی بزرگترین اپراتور موبایل هند شود. ارزش این سرمایه‌گذاری برابر با ۵.۷ میلیارد دلار بوده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

فیسبوک در جدیدترین اقدام خود، ۹.۹۹ درصد از سهام شرکت مخابراتی Jio  را خریداری کرد تا تبدیل به یکی از سهامداران اصلی بزرگترین اپراتور موبایل هند شود. ارزش این سرمایه‌گذاری برابر با ۵.۷ میلیارد دلار بوده و فیسبوک قصد دارد سهم سرویس پرداخت دیجیتالی واتس اپ را در این کشور افزایش دهد.

Jio که توسط «موکش آمبانی» مدیریت می‌شود، در چندین سال گذشته هزینه‌های سنگینی برای تبدیل شدن به اپراتور موبایل اول در هند پرداخت کرده، بنابراین این قرارداد می‌تواند بخشی از بدهی‌های آن را کاهش دهد. فیسبوک و Jio امروز این قرارداد را امضا کرده‌اند که ارزش این شرکت مخابراتی را به ۶۶ میلیارد دلار افزایش داده. پلتفرم‌های Jio  دارای چندین میزبان دارایی‌های دیجیتال مانند Jio Infocomm است.

پرداخت چنین مبلغ بالایی برای خرید ۹.۹۹ درصد از سهام یک شرکت هندی، مقداری عجیب به نظر می‌رسد اما فیسبوک برنامه‌های بزرگی برای این کشور دارد. واتس اپ از محبوبیت بسیار بالایی در هند برخوردار است و صاحب آن قصد دارد سهم خدمات پرداخت دیجیتالی این پیام‌رسان را در این کشور افزایش دهد، البته باید با سرویس‌های دیگری مانند گوگل پی و Paytm در هند رقابت کند.

فیسبوک

تعداد کاربران واتس اپ در هند به ۴۰۰ میلیون می‌رسد که تقریبا ۸۰ درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند در این کشور را تشکیل می‌دهد. توافق جدید می‌تواند باعث اتصال کسب و کارهای کوچک به مشتریان توسط واتس اپ شود، چرا که فیسبوک به بازار تجارت الکترونیک JioMart نیز دسترسی پیدا می‌کند. مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ درباره این قرارداد اعلام کرده:

«هند در میان یک تحول بزرگ دیجیتالی است و سازمان‌هایی مانند Jio سهم بزرگی در اتصال صدها میلیون از مردم هند و همچنین تجارت‌های کوچک به دنیای آنلاین دارند.»

شرکت Jio بیش از ۴۰ میلیارد دلار بدهی دارد که البته توسط قرارداد جدید بخشی از آن را پرداخت می‌کند. انتظار می‌رود تمام این بدهی تا مارس ۲۰۲۱ پرداخت شود. شاید جالب باشد بدانید Jio تنها در مدت ۳ سال تبدیل به بزرگترین اپراتور موبایل در هند شد و هم اکنون در حال گسترش فعالیت خود در بازار خرده فروشی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی