ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهینه سازی سئو
کسب و کار

به‌روزرسانی الگوریتم گوگل چه تاثیری روی بهینه‌سازی سئو دارد؟

الگوریتم گوگل در سال‌های گذشته بارها تغییر کرده و آنچه قبلا شما را قبلا به رتبه‌های برتر می‌رساند، لزوما فردا جوابگو نخواهد بود. برخلاف آنچه بسیاری می‌پندارند گوگل نشان داده که با بمباران کلمات کلیدی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

الگوریتم گوگل در سال‌های گذشته بارها تغییر کرده و آنچه قبلا شما را قبلا به رتبه‌های برتر می‌رساند، لزوما فردا جوابگو نخواهد بود. برخلاف آنچه بسیاری می‌پندارند گوگل نشان داده که با بمباران کلمات کلیدی نمی‌توان دیگر به رتبه‌های برتر رسید و برای اینکار باید را‌هکارهایی را دنبال کرد که در این مطلب به آن پرداخته شده است.

SEO دائما در حال تغییر شکل است و در بسیاری از موارد زمانی که گوگل الگوریتم جدیدی را رو می کند، بازدید سایت‌‌ها معمولا به شدت کاهی می‌یابد. از پیاده‌سازی جدیدترین به‌روزرسانی گوگل مدت زیادی سپری نشده و کسب و کارها هنوز در شوک آن به سر می‌برند.

گوگل همیشه در پی این است که مثل انسان فکر کند

برخلاف تصور غالب بهترین راه برای انطباق با این آپدیت‌ها نگرانی درباره قواعد پنهان و جدید گوگل نیست. «Guy Sheetrit»، مدیر موسسه مشاور «Over the Top SEO» می‌گوید: «بیشتر سئوکارهای آماتور همیشه در تعقیب الگوریتمهای گوگل هستند اما تفکر شما باید جلوتر از این شرکت باشد. گوگل همیشه در پی این است که مثل انسان فکر کند بنابراین باید محتوا را مطابق با تفکر انسانی تولید کنید.»

اگر الگوریتم گوگل شما را از رتبه‌های بالای نتایج جستجو حذف کرده برای پس گرفتن رتبه با ادامه مطلب همراه باشید.

محتوای با کیفیت تولید کنید

زمانی برای سقوط سایت‌ها، قطعی اینترنت بر سئو سایتها چه اثری گذاشت؟

تکنیک‌های قدیمی بمباران کلمات کلیدی و اولویت دادن به تعداد بک‌لینک به جای کیفیت آن کوته‌بینانه بود و این روزها دیگر جواب نمی‌دهند. توسعه دهندگان گوگل این نواقص را شناسایی و در الگوریتم پاندا رفع کردند.

Sheetrit می‌گوید:«درسی که باید بگیریم این است که تلاش برای به بازی گرفتن سیستم در بلندمدت جواب نمی‌دهد. بهترین راه برای دیده شدن در نتایج گوگل همان چیزی است که سال‌ها قبل بود: تولید منظم محتوای با کیفیتی که در حوزه کاری شما ارزشمند است.»

گوگل صفحاتی را ترجیح می‌دهد که حاوی ویدیو هستند

اما محتوای با کیفیت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ گوگل صفحاتی را ترجیح می‌دهد که حاوی ویدیو بوده یا مخاطبان به آن امتیاز داده‌اند اما خودتان را زیاد درگیر جزییات نکنید. بلاگ باید از نظر طراحی و نوشتار مرتب و در دسترس داشته باشد. محتوای آن هم باید مفید بوده و در رفع مشکلات به مخاطبان کمک کند. ویدیوها باید کوتاه و جالب باشند و در یک کلام سایت باید کاربر پسند باشد.

پس از اینکه سایت از نظر محتوا و تجربه کاربری به حد مطلوبی رسد حالا نوبت به آشنایی با طراحی صفحه جستجوی گوگل می‌رسد.

چیدمان جدید صفحه نتایج گوگل

بهینه سازی سئو

این روزها صفحه نتایج موتورهای جستجو یا SERP به مراتب از گذشته پیچیده‌تر و شلوغ‌تر است. بیشترین چیزی که شاهد آن هستیم تبلیغات است اما معمولا کادر پاسخی هم نمایش داده شده که جواب سوال کاربر را با یک اسنیپت کوتاه ارائه می‌کند. اغلب ستونی از تصاویر یا ویدیوها به نمایش درمی آید و این اواخر هم سر و کله کادر جدید PAA پیدا شده که جستجوهای مشابهی با عبارت مد نظر شما را ارائه می‌کند.

تمام این کادرها فضایی را در صفحه اول نتایج جستجو اشغال کرده و جای لینک‌هایی نظیر سایت شما را گرفته‌اند. در نتیجه گاهی اوقات تنها بهترین رتبه در این صفحه نمایش داده شده و رتبه های دوم و سوم به صفحات بعدی منتقل می شوند. در این شرایط بهترین راه برای ظاهر شدن در صفحه اول قرار گرفتن در رتبه اول لینک های ارگانیک، کسب رتبه با ویدیو، پرداخت هزینه تبلیغات یا ارائه یک اسنیپت قوی برای قرار گرفتن در کادر پاسخ است.

از کادر PAA استفاده کنید

بهینه سازی سئو

کادر PAA بر اساس عبارت مورد جستجو سوال‌هایی را تولید می کند و این سوالات می‌تواند مخاطب را به صفحه شما بکشاند. در صفحه اول تنها چند سوال نمایش داده می شود اما آنطور که «Samuel Mangialavori»، مشاور SEO در Moz blog می گوید هر کدام از آنها به صدها سوال دیگر منتهی شده و در واقع نامحدود هستند.

کادر PAA کار را برای کاربران راحت کرده اما استفاده از PAA برای هدایت ترافیک به لینک مورد نظر پیچیده است. متخصصان هنوز از روش تولید کاردهای PAA یا تعداد سوال ها به ازای هر جستجو اطلاع دقیق ندارند چرا که متغیرهای بسیاری در این مساله دخیل هستند. برای مثال سوالات نمایش داده شده پایدار نیستند و گاهی با جستجوی عبارتی یکسان در روزهای مختلف به سوالات متفاوتی در PAA برمی‌خورد.

در حال حاضر بهترین راه برای بهره بردن از باکس PAA الهام گرفتن از سوالات آن برای قرار گرفتن در لیست رتبه های برتر است. برای مثال اگر در موضوعی مثل «کفش های مردانه بزرگ پا» رتبه گرفته‌اید، سوالات PAA را در همین باره چک کرده و ببینید مردم به دنبال چه چیزی هستند.

مثلا ممکن است سوالاتی مثل «بزرگترین سایز کفش آدیداس چیست؟» یا حتی «سایز پای رونالدو چقدر است؟» از نظر شما مهم نباشد اما مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند و با تولید محتوای متنی یا ویدیویی درباره آن می‌توانید آنها را به لینک موردنظرتان هدایت کنید.

دیوار نامرئی بین ما و سازوکار داخلی موتور جستجوی گوگل می‌تواند بهینه سازی سئو را کمی را آزاردهنده کند اما ناامید نشده و به یاد داشته باشید که هدف نهایی گوگل پاسخ به جستجوهای روزمره کاربران است. این همان هدفی است که شما هم به دنبالش هستید بنابرین تولید محتوای با کیفیت و درک بهتر چیدمان صفحه نتایج گوگل همان چیزی است که شما را به مخاطبانتان می‌رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • miss_haleh
    miss_haleh | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    سلام خیلی خوب توضیح دادین قسمت PAA رو.کاش قسمت های قبلی رو هم کامل توضیح می دادین.در کل خیلی آموزنده بود.و دقیق بررسی کرده بودین.خیلی ممنون

مطالب پیشنهادی