ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
تکنولوژی

هند می‌خواهد توسط دستبند هوشمند تمام حرکات مبتلایان به کرونا را تحت نظر بگیرد

کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر محسوب می‌شود و کشورهای مختلف راهکارهای متنوعی برای کنترل آن درنظر گرفته‌اند که برای مثال می‌توان به ردیابی تماس اشاره کرد. حالا دولت هند قصد دارد با استفاده از دستبندهای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر محسوب می‌شود و کشورهای مختلف راهکارهای متنوعی برای کنترل آن درنظر گرفته‌اند که برای مثال می‌توان به ردیابی تماس اشاره کرد. حالا دولت هند قصد دارد با استفاده از دستبندهای هوشمند، افراد مبتلا به کووید-۱۹ را کنترل کند.

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، دولت هند به دنبال تولید هزاران دستبند هوشمند برای نظارت روی افراد مبتلا به کرونا است، البته این بیماران شاید در بیمارستان بستری باشند یا در خانه خود قرنطینه شده باشند. در یک سند فنی شرکت مشاور مهندسی هندی BECIL در توضیح این دستبند با عبارت «پلتفرم تحقیقات هوشمند و ابزار تکنیکی برای کشف، جلوگیری و بررسی تهدیدات امنیت ملی با استفاده از CDR ،IPDR، برج، گوشی موبایل و اطلاعات پزشکی قانونی» برمی‌خوریم.

ایده این طرح یک راه حل سخت افزاری به همراه اپلیکیشن Aarogya Setu است که اطلاعات مکانی بیماران و افرادی که در خانه قرنطینه هستند را جمع آوری می‌کند، البته اگر آن‌ها با افراد دیگری در ارتباط باشند، اطلاعات آن‌ها نیز در اختیار دولت قرار می‌گیرد. بر اساس سند منتشر شده، این دستبند باید قادر به انجام کارهایی باشد که می‌توانند برای بیمار مزاحمت زیادی ایجاد کنند. در این سند با موارد زیر روبه‌رو می‌شویم:

  • این دستبند باید بتواند رفتارهای مشکوک را شناسایی کند، متوجه شود که فرد بیمار در روزهای مخصوصی از هفته چه کارهایی انجام می‌دهد، از کجا غذا سفارش می‌دهد، برای پیاده‌روی منظم خود به چه مکان‌هایی می‌رود، در طول روز کجا کار می‌کند و شب کجا می‌خوابد.
  • این دستبند باید به راحتی قادر به شناسایی ارتباطات نزدیک، افرادی که با آن‌ها بیش از سایرین در تماس است و همچنین ارتباطات موقت مانند رانندگان اوبر باشد.
  • این دستبند می‌تواند محل زندگی فرد را ردیابی کند و متوجه شود که وی در محل پرخطری زندگی می‌کند یا خیر.
  • باید قادر به جمع‌آوری اطلاعاتی مانند مکان‌هایی که افراد بیشترین زمان خود را در آنجا سپری می‌کنند و افرادی که با آن‌‌ها ملاقات می‌کنند، باشد.
  • باید دوستان مشترک چندین فرد مبتلا به کووید-۱۹ را شناسایی کند.

کرونا

برخی از اقدامات بالا حریم خصوصی افراد را زیر سوال می‌برد و البته عملی شدن آن‌ها نیز تقریبا غیر ممکن یا بسیار سخت به نظر می‌رسد. اگر این دستبند بتواند اطلاعات زیادی را جمع‌آوری کند، شاید قادر به اجرای برخی اقدامات مانند شناسایی دوستان مشترک باشد. شاید این اطلاعات به صورت ناشناس جمع آوری شوند، امکان شناسایی بیماران توسط داده‌های مکانی وجود دارد.

در حال حاضر ابهامات زیادی در رابطه با اطلاعات جمع آوری شده توسط اپلیکیشن Aarogya Setu وجود دارد. برای مثال معلوم نیست دولت این اطلاعات را تا چه زمانی نگهداری می‌کند و اینکه در آینده چگونه از آن‌ها استفاده خواهد کرد. با توجه به این موارد، استفاده از سیستم جدید امنیت بسیاری از شهروندان در هند را با خطر جدی روبه‌رو می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    زحمته اون طویله بی سر ته که اسمش کشور هند است مسلمانان را نکشد لازم نیست تکنولوژی به کار ببرد اخه ادم خنده اش می گیرد چی بگم اخه

مطالب پیشنهادی