ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تست اینترنت ماهواره ای استارلینک از ۳ ماه دیگر آغاز می شود

حالا که اغلب مردم دنیا به خاطر شیوع کرونا ویروس در قرنطینه خانگی به سر می برند تقاضا برای ارتباطات پهن باند نیز به بیشترین میزان خود رسیده است و همین انگیزه ای شده برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

حالا که اغلب مردم دنیا به خاطر شیوع کرونا ویروس در قرنطینه خانگی به سر می برند تقاضا برای ارتباطات پهن باند نیز به بیشترین میزان خود رسیده است و همین انگیزه ای شده برای ایلان ماسک تا به برنامه هایش برای ارائه اینترنت پرسرعت ماهواره ای به نقاط دور افتاده دنیا سرعت بیشتری بدهد.

روز گذشته این شرکت اعلام کرد که با موفقیت ۶۰ ماهواره را در مدار قرار داده تا شمار ماهواره های شبکه استارلینک به رقم ۴۰۰ برسد. البته ماسک قصد دارد که طی سال های آتی مجموعا ۱۲ هزار ماهواره را به فضا پرتاب کند و او در همین رابطه خبر داد که تست «بتای خصوصی» سرویس اینترنتی استارلینک ظرف سه ماه آینده آغاز می شود و سه ماه بعد تست بتای عمومی در عرض های جغرافیایی شمالی آغاز می شود.

ماسک در پاسخ به یکی از کاربران توییتر اظهار داشت که آلمان در عرض جغرافیایی شمالی قرار میگیرد و این یعنی بخش اعظمی از اروپای شمالی، کانادا و نواحی شمالی آمریکا میتوانند این سرویس را امتحان کنند.

اسناد بین المللی نشان می دهد که اسپیس اکس احتمالا شمار ماهواره های موجود در شبکه استارلینک را به بیش از ۴۰ هزار عدد خواهد رساند؛ طبق اعلام این شرکت هدف نهایی از ایجاد این شبکه ارائه اینترنت پهن باند مقرون به صرفه و البته با لتنسی پایین است که در هر نقطه ای از سیاره زمین قابل دسترسی باشد.

اما طرح جاه طلبانه ماسک خالی از ایراد هم نیست؛ برای مثال جمعی از دانشمندان نسبت به تاثیر وجود این تعداد ماهواره روی مشاهدات آسمانی و عملکرد تلسکوپ ها ابراز نگرانی کرده اند.

ماسک اما در پاسخ وعده داده که این نگرانی ها را برطرف می کند و پروژه استارلینک فعلا طبق برنامه پیش می رود. قرار است که ۶۰ ماهواره دیگر نیز در ماه آینده میلادی در مدار قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    خیلی ممنون دیجیاتو خیلی علاقه دارم به اخبار استارلینک تو خبرای قبلی قیمت گیرندش گرون بود انشالله که هزینه ماهانه و اشتراکش ارزون باشه

    • آریا
      آریا | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

      اینترنتش اون طوری نیست که هر کس تو خونه گیرنده نصب کنه و استفاده کنه. احتیاج به ایستگاه گیرنده فرستنده زمینی داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی