ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ممنوعیت واردات تجهیزات زیرساختی فاوا لغو شد

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که مشکل واردات تجهیزات زیرساختی فاوا برطرف شده و حالا هیچ تغییر رویه‌ای در واردات و ثبت سفارش کالای صنعت IT ایجاد نشده است. سازمان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که مشکل واردات تجهیزات زیرساختی فاوا برطرف شده و حالا هیچ تغییر رویه‌ای در واردات و ثبت سفارش کالای صنعت IT ایجاد نشده است. سازمان نصر تهران نیز با تایید این موضوع خبر از رفع موانع پیش آمده داده است.

در روزهای گذشته تامین کنندگان سخت‌افزار برای ثبت سفارش این تجهیزات به دلیل اعلام تولید مشابه داخلی، امکان ثبت سفارش واردات آنها به کشور را نداشتند. حال اعلام شده با رایزنی سازمان نظام صنفی رایانه ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعلام شد که این محدودیت‌ها برداشته شده‌اند و روند ثبت سفارش به روال قبل بازگشته است.

همزمان با در نظر گرفتن ممنوعیت واردات برخی تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات، بسیاری از واردکنندگان این بازار اعلام کرده بودند که این ممنوعیت به بهانه اینکه نسخه‌های تولید داخل دارند، آن هم در شرایطی که به خاطر شیوع کرونا و دورکاری سازمان‌ها و شرکت‌ها نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی خود هستند می‌تواند ضربه قابل توجه‌ای به بخش‌های مختلف کشور بزند. همچنین این گروه چنین محدودیتی را باعث افزایش قاچاق این کالاها می‌دانستند که در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و نوسانات نرخ ارز با سختی‌های فروان وارد کشور می‌شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در گفتگو با ایسنا تاکید کرده که این موضوع توسط وزارت صمت پیگیری شده و مشکل رفع شده است: «مکاتبه سازمان نظام رایانه استان تهران به محدودیت ثبت سفارش از سوی یکی از سازمان های صمت اشاره دارد که موضوع از طریق وزارتخانه پیگیری و مرتفع شد، بنابراین هیچ تغییر رویه‌ای در واردات و ثبت سفارش کالای صنعت IT ایجاد نشده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی