ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل TV 4K
تکنولوژی

نسخه جدید اپل TV در آستانه معرفی؛ چیپست A12X و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

اپل TV طی سه سال گذشته از نظر سخت افزاری به روز نشده و حالا ظاهرا زمان ارتقای آن فرا رسیده است. نسل فعلی پخش کننده‌های خانگی این شرکت که در سال ۲۰۱۷ با نام اپل TV 4K ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

اپل TV طی سه سال گذشته از نظر سخت افزاری به روز نشده و حالا ظاهرا زمان ارتقای آن فرا رسیده است.

نسل فعلی پخش کننده‌های خانگی این شرکت که در سال ۲۰۱۷ با نام اپل TV 4K معرفی شد، از چیپست A10 و ۳ گیگابایت رم بهره می برد. به گفته «Jon Prosser» تحلیلگر و افشاگر سرشناس نسل جدید این پخش کننده‌ها با سخت افزار به مراتب قوی تر در آینده نزدیک معرفی خواهد شد.

به گفته Prosser نسخه جدید اپل TV 4K به چیپست قدرتمند A12X برخوردار می شود که در آیپد پروهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی نیز به کار رفته است. این چیپ با فناوری ۷ نانومتری ساخته شده و به پردازشگر گرافیکی ۷ هسته ای و پردازنده ۸ هسته ای مجهز است. انتظار می رود این دستگاه در دو نسخه و با حافظه‌های داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی از راه برسد.

اپل TV 4K

بر اساس گزارش مالی اخیر اپل بخش سخت افزاری شرکت از بحران کرونا آسیب بسیاری دیده اما از طرف دیگر سرویس ها به بالاترین میزان درآمدزایی رسیده اند. هدف از ارتقای اپل TV 4K نیز احتمالا پشتیبانی از سرویس گیمینگ ارکید روی پرده‌ای بزرگ است که کاربران بیشتری را به سمت این سرویس می کشاند.

افشاگر مذکور همچنین مدعی شده که این دستگاه فعلا با اسم رمز «نپتون T1125» در دست توسعه است؛ کدی که قبلا در بررسی بتای tvOS 13.4 نیز مشاهده شده بود. در کنار پخش کننده احتمالا ریموت آن هم به‌روزرسانی شده و قابلیت جدید Kids Mode نیز برای اعمال برخی محدودیت‌ها به دستگاه اضافه خواهد شد.

تاریخ دقیق عرضه پخش کننده هنوز مشخص نیست اما به باور Prosser احتمالا در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد. وی همچنین مدعی است که تصاویری از اپل TV 4K را مشاهده کرده و ظاهرا طراحی آن تفاوت چندانی با مدل کنونی ندارد.

پیش از این کارکنان Target نیز از مشاهده محصولی با عنوان Apple TV‌ Gen X خبر داده بودند که ۱۸۰ دلار قیمت گذاری شده و احتمالا همان نسخه جدید پخش کننده مورد بحث است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی