ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سقوط ۹۰ درصدی سود فاکسکان در سایه کرونا

شرکت‌های مختلف در حال انتشار گزارش مالی برای فصل اول ۲۰۲۰ هستند که تاثیر کووید-۱۹ روی درآمد آن‌ها را مشخص می‌کند. شرکت تایوانی فاکسکان که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات اپل است، به علت کرونا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

شرکت‌های مختلف در حال انتشار گزارش مالی برای فصل اول ۲۰۲۰ هستند که تاثیر کووید-۱۹ روی درآمد آن‌ها را مشخص می‌کند. شرکت تایوانی فاکسکان که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات اپل است، به علت کرونا مجبور به تعطیلی کارخانه‌های خود در چین شده بود که این موضوع کاهش ۹۰ درصدی سود آن در فصل اول ۲۰۲۰ را در پی داشته است.

فاکسکان در ماه مارس سعی کرده بود این خبر بد را با سرمایه‌گذاران خود در میان بگذارد و در آن زمان به علت عدم امکان پیش‌بینی آینده و همه‌گیری کرونا نتوانست درباره سود کلی خود در ادامه سال جاری میلادی اظهارنظری کند. این شرکت در آن زمان اعلام کرده بود که اولویت آن، جلوگیری از شیوع کرونا، شروع دوباره فعالیت‌ها و تولید است.

دو ماه بعد از این ماجرا، فاکسکان دوباره اعلام کرده که نمی‌تواند چشم اندازی برای نیمه دوم سال ارائه دهد، با این حال این شرکت انتظار دارد که کاهش درآمدهای آن در فصل دوم ۲۰۲۰ بسیار کمتر از فصل اول باشد. دلیل این موضوع، شروع دوباره تولید در کارخانه‌های این شرکت در کشور چین است. سه چهارم کارخانه‌های تولیدی فاکسکان در کشور چین قرار دارد، بنابراین توقف فعالیت آن‌ها ضربه سنگینی به آن زده بود. به اعتقاد این شرکت، فروش گوشی‌های هوشمند شرکت‌های مختلف همچنان کاهش پیدا خواهد کرد.

فاکسکان

بر اساس گزارش‌‌ها، اپل که یکی از بزرگترین مشتریان فاکسکان محسوب می‌شود احتمالا پرچمداران آینده خود را با تاخیر عرضه می‌کند که علت آن، کاهش تقاضا برای خرید گوشی‌های هوشمند و همچنین مشکلات در زنجیره تولید است. با این وجود، اپل اخیرا از گوشی آیفون SE جدید رونمایی کرده که می‌تواند تاثیر مثبتی روی درآمد آن داشته باشد.

اخیرا نام و مشخصات فنی خانواده آیفون ۱۲ فاش شده و ظاهرا اپل قصد دارد گوشی‌های آیفون ۱۲ و ۱۲ مکس، آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس را وارد بازار کند. تمام این محصولات به صفحه نمایش OLED مجهز می‌شوند و ارزان‌ترین عضو نیز احتمالا با قیمت پایه ۶۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی