ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای مشخصات کامل گوشی تاشوی سرفیس Duo؛ باتری ناامید کننده

مایکروسافت پاییز گذشته از گوشی تاشوی سرفیس Duo رونمایی کرد اما از آن زمان اطلاعاتی را در مورد ویژگی های این دستگاه افشا نکرده است. سرفیس Duo از دو نمایشگر ۵.۶ اینچی با رزولوشن ۱۸۰۰ در ۱۳۵۰ پیکسل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۱

مایکروسافت پاییز گذشته از گوشی تاشوی سرفیس Duo رونمایی کرد اما از آن زمان اطلاعاتی را در مورد ویژگی های این دستگاه افشا نکرده است. سرفیس Duo از دو نمایشگر ۵.۶ اینچی با رزولوشن ۱۸۰۰ در ۱۳۵۰ پیکسل بهره می برد که به لطف لولای وسط قابلیت چرخش کامل دارند.

بر اساس اطلاعاتی که توسط منبعی آگاه منتشر شده این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ بهره خواهد برد. دلیل استفاده از این تراشه قدیمی احتمالا نهایی شدن مشخصات سرفیس Duo پیش از معرفی اسنپدراگون ۸۶۵ است. بنابراین در این دستگاه جایی برای مودم X55 5G و پشتیبانی از شبکه 5G نخواهد بود.

در کنار این تراشه ۶ گیگابایت رم قرار خواهد گرفت که برای اجرای بازی و برنامه های اندرویدی کفایت می کند اما در مقایسه با پرچمدارهای شاخص و حتی برخی میانرده‌های چینی چشمگیر نیست. حافظه داخلی نیز ۲۵۶ گیگابایتی است و در  کنار آن امکان استفاده از کارت حافظه نیز وجود خواهد داشت.

سرفیس Duo به دوربین اصلی تکی ۱۱ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و اندازه پیکسل های ۱.۱۲ میکرونی مجهز می شود.  تایید هویت بیومتریک از طریق سنسور اثر انگشت صورت خواهد گرفت اما ناامید کننده ترین نکته در مورد گوشی تاشوی مایکروسافت باتری ۳۴۶۰ میلی آمپرساعتی است که با توجه به ابعاد بزرگ نمایشگر نمی توان چندان روی آن حساب باز کرد.

علاوه بر عدم پشتیبانی از 5G سرفیس Duo از شارژ بی سیم و NFC هم محروم مانده است. هر چند اپ های پیش فرض مایکروسافت را می توان بین دو سمت نمایشگر جابجا کرد اما برنامه های دیگر لزوما از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند و فراهم کردن چنین قابلیتی بر عهده توسعه دهنده ها قرار دارد.

سرفیس Duo قرار بود اواخر سال ۲۰۲۰ از راه برسد اما برخی گمانه زنی ها حاکی از احتمال عرضه پیش از موعد این گوشی تاشو است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amirsadatshirazy
    amirsadatshirazy | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    دوست عزیز بنده سونی دارم میانرده ۳ سال پیش که با ۶۴ گیگ حافظه و ۴ گیگ رم همه چیزو بله همه چیزو در مقایسه یک گوشی مثلا قوی a80 سامسونگ مدیرییت میکنه حالا شاید کمی تصویرش ضعیفتر باشه که این طورم نیست تنها نو اوری a80 ببشتره و بس و واقعا بنده راضییم که با چیپست مدیاتکش اینطور زیبا مدیرییت میشه اونم منیکه یکسره سادیسم بازی نصب کردن و برنامه های غیر ضرور تو گوشیم دارم اونم با ۱۳۷ گیگ فیلم و عکس و دو سیمکارت و کلی اهنگ فقط در رم سنگینم ، سرتو درد نیارم دوستم سالی حداقل ۲ تا گوشی خوب پرچمدارهای ۲ و ۴ سال قبلم میخرم یه جورایی سادییسم گوشی بازی دارم که واقعا خجالت زدمم کرده پیش همسرم ، ، اتفاقا چند ماه پیش یک گوشی هواوی p اسمارت ۲۰۱۸ خریدم چون خیلی از استایل و صفحه نمایشش که دست چند نفر دیدم خوشم اومده بود رنگ مشکی اما واقعا این گوشی من و با دوربین و مدیرییت رم و حافظش و خیلی چیزای دیگش شگفت زده کرده و همسرمکه یه a50 دستشه رو مجاب کرده که به علت هنگی زیاد گوشیش اینو ازم بگیره حالا میخوای باور کن میخوای نکن تازه این گوشی تقریبا در خانواده شلوغ هواوی تقریبا منسوخ شدست گوشیای زیادی دستم گرفتم و یک چیزو به شما یاد میدم که در این سایتهای ابکی یاد گرفتم اول تجربه کنم حتی با نداشتن برم مغازه های بزرگ و نمایندگیها حداقل گوشیو دستم بگیرم اگر ندارم بخرم. و یک چیزو واقعا فهمیدم نصف بیشتر این سایتهایی میان میگن مثلا چیپستهای مدیاتک به درد نخوره بنده میگم نخیر دقیقا برعکسه اسنپدراگونهای بزرگ انقدر داغی دارن و انرزی مصرف میکننکه حالت بد میشه. یا فهمیدم وقتی یه سایتی میاد میگه فلان گوشی اشغاله و اون گوشی خوبه دقیقا برعکسشو میگن یا اینکه علی رغم اینکه زیاد هواوی و ازش خوشم نمیاد دیگه باورم شد که خطری جدی برای اپل و سامسونگه که با این کیفییت میادو یه گوشی با قیمت پایه ۲۰۰ دلار میزنه دیگه هم به حرف کسی گوش نمیدم مثلا فروشنده ای در بازار بزرگ مبایل که میگم فلان مارک گوشی و میخوام و فروشندش نگاهی بهم مینداره و با توجه به موجودی اشباع شده قفسه های مغازش به من میگه اقا این مارک و این مدل منسوخ شده ، چقدر پول داری بیا این مدل و ببر که از خصوصیاتش نگو و نپرس اما غافل از اینکه اون فروشنده تنها میخواد موجودی مغازه و بازارو غالب من کنه ، همه اینارو گفتم نه برای شما بلکه اوناییکه در عین بی تجربگی چون به صرف اینکه با یک برند خاطره دارن و باهاش شب و روز شون و گذروندن ،دیگه اون برند تههه همه برندهاست و هر چیزییم بسازن باز چششون فقط برند خودشون و میبینه اول کار کنید دستتون بگیرید بعد بگید البته نرید یه گوشی ۵ یا ۶ سال پیش و بیارید و مثلا با ایفون ۹ یا ۱۱ مقایسه کنید و واسلام

  • pesar
    pesar | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    برخی میانرده‌های چینی چشمگیر نیست

    دیگه واقعا خنده داره ۶ گیگ رم رو میانرده در نظر بگیرین?

    یا باتری رو از کجا میدونین به خوبی تنظیم نشده !؟ مثلا باتری ایفون ۱۱ هم ۳۱۰۰ هست...اما راضی کننده است

    مهم نحوه ی مدیریت منابع توسط سیستم عامل هست

    وگرنه همین اشغالای میانرده چینی که ازشون دارین تعریف تمجید میکنین هیچوقت با باتری ۱۰۰۰۰ و رم ۸۰ گیگابایتی هم مثل یک دستگاه با هماهنگی خوب سخت افزار و نرمافزار نمیتونن عمل کنن...

مطالب پیشنهادی