ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساندار پیچای: گوگل از عرضه محصولات سخت افزاری دست نمی‌کشد

پس از موفقیت بالای اولین نسل از گوشی‌های پیکسل و همچنین موفقیت قابل قبول پیکسل ۲، گوگل دیگر در بازار گوشی‌های هوشمند عملکرد بی‌نظیری ندارد. این شرکت تا به امروز چندین پروژه را شروع و پس ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

پس از موفقیت بالای اولین نسل از گوشی‌های پیکسل و همچنین موفقیت قابل قبول پیکسل ۲، گوگل دیگر در بازار گوشی‌های هوشمند عملکرد بی‌نظیری ندارد. این شرکت تا به امروز چندین پروژه را شروع و پس از مدتی کنار گذاشته شده و همین موضوعی باعث نگرانی طرفداران گوشی‌های پیکسل شده، نگرانی که بنابر گفته «ساندار پیچای» ظاهرا بی‌مورد است.

پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت به تازگی درباره گوشی‌های پیکسل و خروج برخی از مقامات کلیدی از این بخش صحبت و اعلام کرده که گوگل همچنین در حال سپری کردن یک دوره ادغام است. اولین نسل گوشی‌های پیکسل نزدیک به ۴ سال پیش وارد بازار شدند و گوگل علاوه بر آن‌ها، در رابطه با محصولات هوشمند خانگی «نست» نیز عملکرد فوق العاده‌ای ندارد.

به گفته پیچای فعالیت در حوزه سخت افزار سخت است و طول می‌کشد تا کارها به درستی انجام شوند. با این وجود، مدیرعامل آلفابت از چشم انداز بلندمدت این شرکت برای یک اکوسیستم شامل سخت افزار، نرم افزار و سرویس‌های متنوع خبر می‌دهد. گوگل تنها در یکی از این بخش‌ها فعالیت ندارد و شاهد عرضه نرم افزار، سخت افزار و سرویس‌های مختلفی از سوی آن هستیم، بنابراین ایجاد یک اکوسیستم توسط گوگل منطقی به نظر می‌رسد.

ساندار پیچای

این اکوسیستم باعث شده گوگل مشغول به تولید گوشی‌های پیکسل، دستگاه‌های نست هاب و کروم‌بوک‌ها شود. برخلاف سازندگان گوشی‌های هوشمند که از طریق فروش آن‌ها به درآمد دست پیدا می‌کنند، کسب و کار سخت افزار گوگل تحت سلطه بخش محاسباتی آن است. سیستم عامل اندروید و کروم تنها ابزار و وسیله هستند و گوگل آن‌ها را به عنوان هدف نهایی نمی‌بیند.

با وجود اینکه سخت افزار تنها یک ابزار است، ساندار پیچای اعلام کرده که برای رسیدن به هدف نهایی باید این بخش پایدار شود و دوام بیاورد. فروش بخش سخت افزار گوگل چندان چشمگیر نیست، با این حال مدیرعامل آن اطلاعاتی درباره نقشه‌های آینده منتشر نکرده. در حالی که شاید دید بلندمدت باعث شده این شرکت در بخش سخت افزار چندان عجول نباشد، اما این احتمال وجود دارد که بازار منتظر آن‌ها نماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی