ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ساخت موتورسیکلت مجهز به موتور بخار در سال 2020

موتورسیکلت‌های امروزی معمولا نیروی مورد نیاز خود را از موتورهای بنزینی یا الکتریکی دریافت می‌کنند. اما اخیرا فردی به نام مارک سندرسون (Mark Sanderson) با تولید یک موتورسیکلت مجهز به موتور بخار نشان داده که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

موتورسیکلت‌های امروزی معمولا نیروی مورد نیاز خود را از موتورهای بنزینی یا الکتریکی دریافت می‌کنند. اما اخیرا فردی به نام مارک سندرسون (Mark Sanderson) با تولید یک موتورسیکلت مجهز به موتور بخار نشان داده که هنوز می‌توان از روش‌های قدیمی‌تر هم برای تامین نیرو استفاده کرد!

آقای سندرسون در حقیقت تکنسین ساخت و ساز و باغبانی است، ولی با توسعه این موتورسیکلت منحصر بفرد استعداد خود در زمینه مهندسی را نیز به نمایش گذاشته است.

آنطور که این تکنسین خوش‌ذوق در فیسبوک گفته، توسعه موتورسیکلت خاصش حدود 4 سال زمان برده است. وی تمامی مراحل ساخت موتور بخار را در خانه خود انجام داده؛ اجزای اصلی این موتور در اصل متعلق به یک موتور دیزلی شرکت پیتر (Petter) بوده و از آن جدا شده‌اند.

انرژی گرمایشی موتور بخار موتورسیکلت آقای سندرسون از طریق سوزاندن زغال سنگ تامین می‌شود. با توجه به تکنولوژی قدیمی، این موتورسیکلت استیم‌پانک (Steampunk) هنگام روشن بودن سر و صدای بسیار زیادی تولید می‌کند. در هر حال حرکت کردن موتورسیکلت ابداعی آقای سندرسون با تکنولوژی قدیمی در نوع خود بسیار جالب است.

متاسفانه درباره مشخصات فنی موتورسیکلت آقای سندرسون فعلا اطلاعاتی در دست نیست

تاکنون به غیر از آقای سندرسون چند مهندس و هنرمند دیگر نسبت به ساخت موتورسیکلت‌های استیم‌پانک اقدام کرده‌اند. ب‌ام‌و R0T ساخته شده توسط شرکت روسی Ziller Garage یکی از این موارد است که طراحی آخرالزمانی داشته و برخی از فیلم‌های این دسته را در ذهن تداعی می‌کند.

بد نیست اشاره کنیم استیم‌پانک زیرشاخه ژانر علمی-تخیلی به شمار رفته و در دهه 80 میلادی متولد شده است. در فیلم‌های مربوط به این سبک فضایی تخیلی از قرن 19 که انباشته از موتور بخار است، ترسیم می‌شود. با توجه به گسترش این سبک در برهه‌ای از زمان، برخی هنرمندان از آن الگوبرداری کرده و محصولاتی عمدتا تزئینی را با شکل و شمایلی مشابه به موتورهای بخار توسعه داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Aliy
    Ali Aliy | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

    اگر قرار هست همه چیز رو در ویجیاتو یا روزیاتو دنبال کنم پس چرا باید دیجیاتو رو روی گوشی موبایلم نصبش کنم و از همه مهمتر چرا بعد از این همه سال هنوزه که هنوزه روزیاتو و ویجیاتو نتونستند برای خودشون اپلیکیشن جدا مثل دیجیاتو داشته باشند.... عصبیم کردین تا میام خبری رو بخونم ادامشو در ویجیاتو یا روزیاتو دنبال کنید دقیقا همین تبلیغات در اینستاگرام هم میشه اخبار نصف در انتها تبلیغ در کانال بعدی.... من قبلا لذت می‌بردم از این که از خانواده دیجیاتو بودم اما انگار اهمیتی داده نمیشه... من بعد از ثبت نظرم برنامتون رو که سالهاست ازش لذت می‌بردم الان باید بخاطر اینکه اعصابم خراب تر نشه بیشتر برنامتون رو پاکش کنم و از دوستان خودم که با دعوت من برنامه شما را نصب کردم تقاضا میکنم در کوتاهترین زمان ممکن پاک کنند برنامه دیجیاتو رو چون در ایران صدای یک نفر یک اعتراض به گوش یک مدیریت نالایق نمی‌رسد.... خداحافظ دیجیاتو...

    • mahmood torabi
      mahmood torabi | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

      این جزو سیاستهای درآمدی دیجیاتوست دوست من

مطالب پیشنهادی