ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

روسیه کارآزمایی بالینی واکسن ویروس کرونا را به زودی شروع می‌کند

وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد که محققان این کشور می‌خواهند کارآزمایی بالینی واکسن ویروس کرونا را تا دو هفته دیگر شروع کنند. این کشور همچنین داروی «آویفاویر» (Avifavir) را برای درمان کووید ۱۹ تایید کرده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد که محققان این کشور می‌خواهند کارآزمایی بالینی واکسن ویروس کرونا را تا دو هفته دیگر شروع کنند. این کشور همچنین داروی «آویفاویر» (Avifavir) را برای درمان کووید ۱۹ تایید کرده است.

روسیه پس از ایالات متحده آمریکا و برزیل، سومین کشور دنیا با بیشترین آمار ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است. به گفته مقامات کرملین محققان این کشور در حال کار روی تقریباً ۵۰ نوع واکسن مختلف برای ویروس کرونا هستند.

به گزارش خبرگزاری TASS، «میخائیل موراشکو» (Mikhail Murashko)، وزیر بهداشت روسیه گفته است که آزمایش‌ها در حال انجام شدن هستند و این کشور قصد دارد کارآزمایی بالینی واکسن کرونا را در دو هفته آینده آغاز کند. به گفته او برای این آزمایش از داوطلبان استفاده خواهد شد.

روسیه کارآزمایی واکسن ویروس کرونا را آغاز می کند

وزارت بهداشت روسیه همچنین داروی «آویفاویر» (Avifavir) را برای درمان کووید ۱۹ تایید کرده که بر اساس داروی ضدویروسی «فاوی‌پیراویر» (Favipiravir) ساخته شده است. به گفته مقامات روسی، اثربخشی این دارو برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در فاز اول کارآزمایی بالینی بسیار بالا بوده و فاز نهایی آزمایش آن با شرکت ۳۳۰ بیمار در حال انجام شدن است.

روسیه یکی دیگر از واکسن‌های ویروس کرونا را در موسسه «Vektor» واقع در سیبری آزمایش می‌کند. به گفته «Rinat Maksyutov»، رییس موسسه Vektor آزمایش این واکسن روی حیوانات موفقیت آمیز بوده و قرار است کارآزمایی بالینی آن از اواسط ماه سپتامبر (شهریور) آغاز شود.

در حال حاضر محققان نزدیک به ۱۰ واکسن ویروس کرونا را روی انسان‌ها آزمایش می‌کنند. متخصصان پیش بینی کرده‌اند تولید یک واکسن بی خطر و کاملا موثر حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان خواهد برد.

مقامات روسیه از ۸ هزار و ۹۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داده‌اند که آمار کلی مبتلایان این کشور را به ۳۹۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسانده است.

ویروس کرونا تاکنون جان بیش از ۳۶۴ هزار نفر را در جهان گرفته و محققان سراسر دنیا برای توسعه واکسن آن سخت تلاش می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی