ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

استارتاپ فضایی تازه تأسیس در پی ارسال مسافران به لبه فضا با بالن غول پیکر

یک استارتاپ تازه تأسیس قصد دارد توریست‌های فضایی را با استفاده از بالن‌های کابین دار به ارتفاع حدود ۵۰ کیلومتری زمین حمل کند. پرواز آزمایشی این بالن سال آینده انجام خواهد شد و قیمت اولیه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

یک استارتاپ تازه تأسیس قصد دارد توریست‌های فضایی را با استفاده از بالن‌های کابین دار به ارتفاع حدود ۵۰ کیلومتری زمین حمل کند. پرواز آزمایشی این بالن سال آینده انجام خواهد شد و قیمت اولیه بلیت آن ۱۲۵ هزار دلار اعلام شده است.

استارتاپ Space Perspective قصد دارد با استفاده از بالن Spaceship Neptune در هر سفر هشت مسافر را از مرکز فضایی کندی ناسا در سفری شش ساعته به بالای جو زمین حمل کند.

این بالن عظیم الجثه که از گاز هیدروژن پر شده، کابین مسافران را با سرعت ۱۹.۳ کیلومتر بر ساعت به ارتفاع حدود ۴۸ کیلومتر زمین حمل خواهد کرد. پس از پایان سفر بالن به آرامی کاهش ارتفاع داده و سقوط آرامی را در اقیانوس اطلس تجربه خواهد کرد و مسافران و کابین توسط نیروهای امدادی به خشکی حمل می‌شوند.

بالن Spaceship Neptune

هزینه سفر با این بالن به طور رسمی اعلام نشده، اما مقامات شرکت Space Perspective قیمت اولیه را حدود ۱۲۵ هزار دلار برآورد کرده‌اند. این هزینه حدوداً نصف قیمت سفر با فضاپیماهای راکت دار زیر مداری (sub-orbital) شرکت‌هایی همچون «ویرجین گالاکتیک» (Virgin Galactic) است که تا ارتفاع بیشتری (حدود ۸۰ کیلومتر) بالا می‌روند.

بالن Spaceship Neptune تا ارتفاع کمتری اوج خواهد گرفت و با اینکه سرنشینان بی وزنی را تجربه نمی‌کنند، اما بالاتر از ۹۹ درصد جو زمین پرواز کرده و در طول سفر ۲ ساعته تماشای زمین از پنجره‌های بزرگ کابین را تجربه می‌کنند.

به گفته شرکت سازنده بالن مورد بحث به گونه‌ای ساخته شده که برگزاری رویدادها و مراسم مختلف مثل عروسی و جلسات کاری را در لبه فضا امکان پذیر می‌کند. علاوه بر این به لطف سیستم‌های ارتباطی پرسرعت تعبیه شده در کابین، سرنشینان می‌توانند با دوستان خود روی زمین تماس بگیرند.

شرکت Space Perspective در آغاز پروازها را از مرکز فضایی کندی واقع در فلوریدا انجام می‌دهد، ولی به گفته آن‌ها این بالن از نقاط دیگر دنیا نیز می‌تواند پرواز کند.

قرار است پرواز آزمایشی این بالن سال ۲۰۲۱ و به منظور انجام کارهای تحقیقاتی آغاز شود. پروازهای سرنشین دار نیز سه تا سه سال و نیم آینده انجام خواهند شد که البته پیش از آن‌ها دوباره یک سری پرواز آزمایشی انجام خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

    نصف خط کارمن هم نمیشه

  • محسن
    محسن | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

    چقد رویای و هیجان انگیز میتونه باشه ?

مطالب پیشنهادی