ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایش رایگان فهرست محصولات در صفحه اصلی جستجوی گوگل؛ تشدید رقابت با آمازون

گوگل به منظور کمک به کسب و کارهای کوچک، از نمایش رایگان فهرست محصولات در صفحه اصلی نتایج جستجو خبر داد. این قابلیت در حاضر در نسخه موبایل و برای کاربران آمریکایی فعال شده است. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

گوگل به منظور کمک به کسب و کارهای کوچک، از نمایش رایگان فهرست محصولات در صفحه اصلی نتایج جستجو خبر داد. این قابلیت در حاضر در نسخه موبایل و برای کاربران آمریکایی فعال شده است.

گوگل تا پیش از این فقط لینک‌های پولی را در پنل Knowledge نشان می‌داد. پنل Knowledge زمانی به نمایش در می‌آید که کاربر محصولی که مشابه آن در فروشگاه‌های اینترنتی موجود است را سرچ می‌کند. تا پیش از این تنها تبلیغات پولی در این پنل به نمایش در می‌آمدند اما حالا گوگل می‌گوید از تابستان امسال فهرست محصولاتی که هزینه‌ای برای نمایش آن‌ها پرداخت نشده در این پنل‌ها ظاهر خواهد شد.

این قابلیت ابتدا برای کاربران آمریکایی و نسخه موبایل و در ادامه برای دسکتاپ نیز فعال خواهد شد. تبلیغات تب Shopping به شکل جداگانه همچنان در بالای صفحه ظاهر شده و مثل دیگر تبلیغات گوگل نشانه گذاری می‌شوند.

گوگل می‌گوید پس از فراهم کردن امکان نمایش رایگان فهرست محصولات از ماه آوریل، به طور میانگین نرخ کلیک‌ها ۷۰ درصد و میزان نمایش وب سایت‌ها (Impressions) به خاطر نمایش لیست محصولات رایگان و پولی، ۱۳۰ درصد افزایش داشته است. گوگل قصد دارد با این کار به کسب و کارهای کوچکی کمک کند که به خاطر شیوع ویروس کرونا نمی‌توانند مشتری پیدا کنند. البته به نظر می‌رسد این قابلیت به دلیل تهدید شدن کسب و کار گوگل توسط آمازون بالاخره از راه می‌رسید.

آمازون در چند سال گذشته به طور پیوسته یکی از مهم ترین منابع درآمد گوگل یعنی درآمد ناشی از تبلیغات در جستجو را کم کرده است. گزارش شرکت تحقیقاتی eMarketer که پاییز امسال و قبل از دنیاگیری ویروس کرونا منتشر شد، نشان می‌دهد سهم گوگل از درآمد تبلیغات در جستجو از ۷۳ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۷۱ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا خواهد کرد، چرا که تعداد بیشتری از کاربران محصولات را به طور مستقیم در آمازون جستجو می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی