ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وحید رجبلو
تکنولوژی

وحید رجبلو در میان ۱۰ جوان ممتاز دنیا

سازمان غیرانتفاعی اتاق بین المللی جوانان اسامی ۱۰ جوان ممتاز دنیا در سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد و امسال نام وحید رجبلو، مدیرعامل استارتاپ توانیتو نیز در میان اسامی دیده می شود. این سازمان هر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

سازمان غیرانتفاعی اتاق بین المللی جوانان اسامی ۱۰ جوان ممتاز دنیا در سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد و امسال نام وحید رجبلو، مدیرعامل استارتاپ توانیتو نیز در میان اسامی دیده می شود.

این سازمان هر سال ۱۰ مدیر جوان برتر را که کمتر از ۴۰ سال دارند از میان ۱۴۰ کشور دنیا انتخاب می کند. این جوانان نیز در واقع نمادی از ماموریت سازمان اتاق بین المللی جوانان هستند و در زمینه رشد فردی، کسب و کار، کارآفرینی و مشارکت های بین المللی به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کرده اند.

علاوه بر پنل داوران نهایی برای انتخاب این ۱۰ جوان، رای مردم و همچنین سایر اعضای اتاق بین المللی جوانان نیز در انتخاب آنها موثر است. پنل داوران نهایی متشکل از افرادی چون Itai Manyere (رئیس اتاق)، رئیس هیئت مدیره صندوق توانمندسازی جهانی جوانان، سفیر اتاق بین المللی جوانان  و صندوق سرمایه گذاران فرشته (WBAF) می شود که در انتخاب افراد برگزیده صاحب رای هستند.

امسال مجموعا ۷۷۲۰۶ نفر از سراسر دنیا برای انتخاب این ۱۰ نفر رای دادند و در نهایت هیئت داوران از میان ۲۰ فینالیست برگزیده ۱۰ نفر نهایی را به خاطر خدمات استثنایی شان به جامعه، خلاقیت و تغییرات مثبتی که در کشورشان ایجاد کردند، انتخاب کردند و وحید رجبلو جوان ایرانی نیز یکی از آنها بود.

این ۱۰ نفر قرار است طی جشنی که در ماه نوامبر (آبان-آذر ۹۹) در کنگره جهانی اتاق بین المللی جوانان برگزار می شود جوایز خود را را دریافت نمایند.

نگاهی خواهیم انداخت به اسامی برگزیدگان و آنچه برخی از آنها انجام داده اند.

Vahid Rajabloo

کسب و کار و دستاوردهای کارآفرینی/ ایران

وحید رجبلو مدیرعامل توانیتو از دیگر برندگان این دوره است. در کودکی پزشکان تشخیص دادند که دچار آتروفی عضلانی نخاعی است. همین انگیزه ای شد برای وحید تا به دنبال راهکاری برای توانمندسازی افراد توانیاب باشد تا زندگی راحت تری داشته باشند. او با در نظر داشتن همین هدف توانیتور را راه اندازی کرد که روی سه حوزه کلیدی تمرکز دارد: سلامت و خدمات درمانی، خدمات آموزشی و سرویس های ضروری روزانه. در حال حاضر ۱۴ هزار نفر در ایران از پلتفرم توانیتو استفاده میکنند. وحید حضور فعالی نیز در جامعه دارد و رقابت هایی برای ویلچررانی برگزار می کند، در رویدادهایی نظیر تدکس سخنرانی می کند و طرح های جمع سپاری مختلف برای فراهم کردن تکنولوژی و توانمندسازی توانیاب ها را کلید می زند. آقای رجبلو تلاشی ستودنی برای تغییر نگرش جهان نسبت به توانیاب ها انجام داده تا فرصتی برای استقلال و آزادی عمل این قشر فراهم نماید. صفحه اینستاگرام وحید رجبلو را میتوانید از طریق این لینک دنبال کنید.

Akash Chourasiya

مدیریت اخلاقی و زیست محیطی/ هند

آکاش رویای پزشک شدن خود را کنار گذاشت تا از طریق کشت پایدار تمام تمرکزش را روی محیط زیست قرار دهد. حالا مردم به او دکتر کشاورزی می گویند. او بعد از تحقیقات گسترده موفق به ایجاد الگوهای کشاورزی، دو، سه ، چهار و پنج لایه شد. تا به امروز ۵۵ هزار کشاورز در ۲۲ کشور دنیا دوره آموزش کشاورزی ۵ لایه او را پشت سر گذاشته اند.

Aaron Hannon

نوآوری پزشکی / ایرلند

آرون با طراحی نوعی دستگاه موتراش خودکار برای پدربزرگش که به خاطر سکته دچار فلج اندام شده بود وارد این عرصه شد. او بعدها استارتاپی به نام Lily Devices را راه اندازی کرد تا دستگاهی برای جلوگیری از ریزش موی افرادی طراحی کند که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند. اخیرا نیز او تیمی برای ساخت ونتیلاتورهای ارزان قیمت و متن باز برای بیماران مبتلا به کووید ایجاد کرده است.

Wassim Dhaouadi

مدیریت آکادمیک /تونس

واسیم ۲۲ ساله توانست یکی از مسائل فیزیک را که برای ۱۰۰ سال بدون پاسخ مانده بود حل کند. سوال این بود: چرا حباب های گاز در یک تیوب عمودی باریک به جای آنکه به سمت بالا حرکت کنند در جای خود بی حرکت می شوند. این کشف پیشرفت بسیار بزرگی در علوم محسوب می شد و در سراسر دنیا سر و صدای زیادی به پا کرد.

Aboudou Walid Agro

پیشرفت شخصی/ جمهوری بنین

George Marrash

کودکان، صلح جهانی، حقوق بشر / سوریه

Melene Cynthia Rossouw

کودکان، صلح جهانی، حقوق بشر / آفریقای جنوبی

Dr. Jajini Varghese
نوآوری پزشکی / انگلستان

Mihai Toader-Pasti
محیط زیست / رومانی

Johana Bahamón Gómez

صلح، حقوق بشر و کودکان/ کلمبیا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • binam
    binam | ۱۴ تیر ۱۳۹۹

    سلام.
    کاش به‌جای نمایش افراد موفق، درصد افراد معلول گرفتار را نشان می‌دادید. یا می‌توانید مقایسه‌ای بین حقوق معلولان ایران و کشورهای بهتر در این زمینه انجام دهید تا مسئولان ما هم یاد بگیرند.
    راستی من ربات نیستم :)

  • reza_jj
    reza_jj | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

    امیدوارم به موفقیت های بیشتری برسه?

مطالب پیشنهادی