ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در حال توسعه کنسول مبتنی بر ARM است؟

در کنفرانس WWDC 2020 مشخص شد که مک بوک‌های جدید به اپل سیلیکون مجهز می‌شوند و حالا به نظر می‌رسد این شرکت در حال توسعه یک کنسول مبتنی بر ARM است. به گفته حساب توییتری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

در کنفرانس WWDC 2020 مشخص شد که مک بوک‌های جدید به اپل سیلیکون مجهز می‌شوند و حالا به نظر می‌رسد این شرکت در حال توسعه یک کنسول مبتنی بر ARM است.

به گفته حساب توییتری «MauriQHD»، اپل می‌خواهد یک کنسول با پردازنده‌ ARM توسعه دهد که با توجه به استفاده از این تراشه‌ها در مک بوک‌های آینده، چندان تعجب برانگیز نیست. اخیرا تحلیلگر معروف محصولات اپل، «مینگ چی کو» تاریخ معرفی مک بوک‌های مجهز به اپل سیلیکون را اعلام کرده است.

بر اساس شایعات، اپل تی‌وی ۲۰۲۰ با چیپست A12X Bionic وارد بازار می‌شود. این دستگاه ابعاد کوچکی داشته و بسیار قدرتمند خواهد بود و به علت یک سیستم خنک‌کننده جداگانه، از نظر حرارتی نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو نمی‌شود. این امکان وجود دارد که کنسول اپل طراحی مشابه با اپل تی‌وی داشته باشد.

شایعات به توسعه یک کنترلر مخصوص بازی برای اپل تی‌وی اشاره می‌کنند که برای راحتی کاربران سرویس اپل آرکید از راه می‌رسد. این امکان وجود دارد که این کنترلر برای کنسول بازی این شرکت در حال توسعه باشد.

کنسول اپل

از آنجایی که اپل می‌خواهد از سخت افزارهای موجود در اپل تی‌وی ۲۰۲۰ استفاده کند، چنین کاری برای کنسول آن نیز امکان‌پذیر است. میزان محبوبیت اپل TV جدید و همچنین اپل آرکید در آینده، می‌تواند توسعه کنسول یا ترک این پروژه را مشخص کند.

گفته می‌شود اپل بدنبال ورود جدی‌تر به سخت افزارهای گیمینگ است و قصد دارد یک مک مخصوص بازی نیز تولید کند. در حالی که ورود این شرکت به دنیای بازی برای بسیاری از علاقه‌مندان جذاب است، هنوز سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد.

در حال حاضر اطلاعاتی درباره سیستم عامل کنسول اپل منتشر نشده و علاوه بر این نمی‌دانیم بازی‌های انحصاری برای آن توسعه پیدا می‌کنند یا خیر. در صورتی که شایعه اخیر صحت داشته باشد، باید منتظر افشای اطلاعات بیشتری در آینده باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mahyar
    Mahyar | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    مک برای بازی شوخیشم خنده داره?

    • lasmoo
      lasmoo | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

      آیفون چی؟

      • Mahyar
        Mahyar | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

        اون بحثش فرق داره آیفون از نظر قدرت از قوی ترین گوشیای اندروید هم قوی تره و بازی های با کیفتی تری هم داره ولی ویندوز از نظر بازی خیلی سر تر از مک او اسه

مطالب پیشنهادی