ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

به بهانه عرضه Ghost of Tsushima – نگاهی به بهترین بازی‌های سامورایی/نینجا در موبایل

Ghost of Tsushima حکمِ برآورده کننده یک خواسته قدیمی را دارد، یک بازی واقع گرایانه‌تر از فئودال ژاپن و در حالی که خیلی‌ها انتظار داشتند یوبیسافت با اساسینز کرید بالاخره این خواسته را برآورده کند ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

Ghost of Tsushima حکمِ برآورده کننده یک خواسته قدیمی را دارد، یک بازی واقع گرایانه‌تر از فئودال ژاپن و در حالی که خیلی‌ها انتظار داشتند یوبیسافت با اساسینز کرید بالاخره این خواسته را برآورده کند اما سونی و استودیویش این مسئولیت را به‌عهده گرفتند.

کمتر از دو روز تا عرضه بازی فاصله داریم و آنطور که بازخوردها نشان می‌دهند، Ghost of Tsushima می‌تواند کم و پیش مخاطبینش را راضی کند. به همین بهانه در مقاله امروز تصمیم گرفتیم به سراغ بازی‌های موبایلی برویم که حال و هوایی نزدیک به این بازی دارند.

فقط یک نکته، Ghost of Tsushima به بازیکن اجازه می‌دهد تا به دو روش سامورایی یا نینجا به بازی ادامه بدهد و به همین خاطر در مطلب به سراغ هر دو سبک رفته‌ایم.

Glory Ages - Samurais

  • بازی آفلاین است

برای داشتن یک تجربه سامورایی نزدیک به Ghost of Tsushima، بهترین گزینه همین Glory Ages است. بازی اصلا به عنوان یکی از کلون‌های Ghost of Tsushima وارد بازار شد و کارش را هم واقعا خوب انجام داد.

ایده کلی بازی سامورایی Glory Ages حرف جدیدی برای گفتن ندارد و مشابه بقیه بازی‌های استودیوی NoTriple-A Games، هر مرحله چندین دشمن در صفحه ظاهر می‌شوند و باید آن‌ها را از پا درآورد.

اما ویژگی که بازی را به اثری سرگرم‌کننده تبدیل کرده، سیستم مبارزاتش است. در Glory Ages سرعت نبردها پایین‌تر بوده، باید با برنامه‌تر حرکت‌هایتان را انتخاب کنید و هر حرکت اضافی منجر به کاهش انرژی‌تان می‌شود.

در Glory Ages نباید همینطوری دکمه‌ها را بزنید و همین اهمیت تاکتیک در مبارزات باعث شده تا سامورایی بودن بازیِ فقط محدود به شکل و شمایلش نباشد و در نبردها هم بشود این قضیه را حس کرد.

Glory Ages - Samurais

Glory Ages - Samurais

سازنده: NoTriple-A Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 344.6 / 77.16 مگابایت زبان:

سه گانه Shadow Fight

  • بازی آفلاین و آنلاین است

هسته اصلی گیم پلی شادو فایت پیرامون هنرهای رزمی می‌چرخد و حرکات و شخصیت‌های نینجا هم بخشی از آن را تشکیل داده‌اند، مسئله‌ای که البته در شادو فایت 3 کمرنگ‌تر شد.

هر سه شماره شادو فایت به عنوان بازی‌هایی در سبک سبک مبارزه‌ای (فایتینگ - Fighting)، در نمایی از روبه‌رو دو جنگجو را به نبرد با یکدیگر می‌فرستند و بازیکن در نقش یکی از همین جنگجوها باید حریفش را از پا در بیاورد.

بازی پیچیدگی‌های سبک مبارزه‌ای را ندارد اما اهمیت زمان بندی و استفاده درست از دکمه‌ها بازی را از سادگی نجات داده و البته حضور المان‌های نقش آفرینی (خرید اسلحه و ارتقا آن‌ها) بازیکن را برای پیشروی بیشتر ترغیب کرده است.

تا صحبت از شادو فایت است، بد نیست بدانید استودیوی نِکی دارد بازی جدیدی از این مجموعه می‌سازد و اگر دوست دارید با این بازی آشنا شوید مقاله «هفت سنگ؛ Shadow Fight 4 در راه است» را از دست ندهید.

Shadow Fight 2

Shadow Fight 2

سازنده: NEKKI قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 423.7 / 144.57 مگابایت زبان:

Shadow Blade: Reload (شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور)

  • بازی آفلاین است

اما اگر یک بازی نینجا واقعی می‌خواهید، شمشیر تاریکی همان چیزی است که باید به سراغش بروید. هم پلتفرمر دارد و هم اکشن. هم با مخفی کاری می‌توانید دشمنان را از پا در بیاورید و هم می‌توانید هنرهای رزمی‌تان را در نبردهای رو در رو به رخ بکشید. بازی خیلی به موقع بین پلتفرمر و اکشن جابه‌جا می‌شود و با سرعت بالایی که دارد، خیلی کم پیش می‌آید که از نفس بیافتد. یک اثر نینجایی تمام عیار که با موسیقی شرقی و سبک گرافیکی خاص خودش توانسته این حسِ بودن در نقش یک نینجا را بیش از پیش به مخاطب القا کند.

شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور

شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور

سازنده: فن افزار قیمت: 6000 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1400 / 341 مگابایت زبان:

Super Samurai Rampage

  • بازی آفلاین است

Super Samurai Rampage در مبارزاتش آزادی عمل بازی‌های بالا را ندارد اما ترکیب استایل قدیمی و قطع عضو به سبک فروت نینجا آن‌قدر خوب درآمده که حداقل برای چند ساعت یک تجربه کاملا لذت بخش انتظارتان را می‌کشد.

گیم پلی بازی برپایه کشیدن انگشت‌تان روی صفحه طراحی شده، به سمت راست یا چپ سوایپ کنید سامورایی داستان به همان جهت حرکت کرده و شمشیر می‌زند و اگر انگشت را به سمت بالا بکشید او می‌پرد.

بخش سخت قضیه هم اینجاست که فقط یک ضربه کافیست تا ببازید. بازی با وجود سادگی‌اش اما به‌خاطر ریتم سریعی که دارد بازیکن را خیلی منتظر نگه نمی‌دارد و مجبورید در فاصله‌های کوتاه به اتفاقاتی که می‌افتند، واکنش نشان دهید.

Super Samurai Rampage

Super Samurai Rampage

سازنده: Brackish Games قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 61 مگابایت زبان:

Bushido Bear

  • بازی آفلاین است

سبک گیم پلی بازی نینجا Bushido Bear تا حد زیادی شبیه به Super Samurai Rampage است اما اینجا جای اینکه از نمای روبه‌رو اتفاقات دنبال شوند، از بالا باید دشمنان را از بین ببرید و البته خبری از هم خشونت زیاد نیست.

بازی کنترل خرسی را به بازیکن می‌دهد که به عنوان محافظ جدید جنگل، باید تهدیدها را از آنجا دور کند. در هر مرحله از بازی دشمنان در گروه‌هایی حمله می‌کنند و با کشیدن انگشت روی صفحه می‌توانید مسیر ضربه خرس را مشخص کنید.

Bushido Bear

Bushido Bear

سازنده: Spry Fox قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 284.5 / 92.78 مگابایت زبان:

Ninja Arashi

بازی نینجا

  • بازی آفلاین است

Ninja Arashi نسخه نینجا شده اکشن/ماجراجویی‌های موبایل است، بازی‌هایی که داستان خاصی ندارند و بازیکن معمولا در یک مسیر مستقیم باید هر چیزی که سر راهش قرار گرفته را نابود کند و این روند را تا پایان ادامه بدهد.

بازی تا حد زیادی از همین اصول پیروی کرده اما به‌خاطر سبک گرافیکی خاص خودش که بی شباهت به Shadow Fight نیست و قابلیت ارتقا نینجای داستان توانسته این ماجراجویی را از یکنواختی در بیارد و لذت بخش کند.

Ninja Arashi

Ninja Arashi

سازنده: Black Panther قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 260.7 / 48.36 مگابایت زبان:

Ninja Turtles: Legends

  • بازی آنلاین است

صحبت از بازی نینجا کنیم و اسمی از لاکپشت‌های نینجا نبریم؟ Ninja Turtles: Legends در حال حاضر محبوب‌ترین بازی اختصاصی موبایل از روی این شخصیت‌ها است.

گیم پلی‌ بازی پیرامون مبارزات گروهی می‌چرخد و پیش از شروع هر مرحله می‌توانید از بین شخصیت‌های دنیای لاکپشت‌های نینجا چندین قهرمان را انتخاب کنید و با آن‌ها به مبارزه بروید.

در نبردها و مشابه خیلی از بازی‌های گروهی موبایل، کار زیادی انجام نمی‌دهید و با چند کلیک ساده خود قهرمان‌ها حمله می‌کنند. با این وجود اگر به جمع آوری شخصیت‌های این مجموعه علاقه دارید بازی با قهرمان‌های زیادش می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

Ninja Turtles: Legends

Ninja Turtles: Legends

سازنده: Ludia Inc. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 612 / 95.14 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی