ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا پروفایل ترامپ در حمله گسترده توییتر هک نشد؟

در حمله گسترده بامداد پنج شنبه تعدادی از مشهورترین پروفایل‌های توییتر از جمله اکانت باراک اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک و بیل گیتس هک شدند. اما پروفایل دونالد ترامپ که با نزدیک به ۸۴ میلیون ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

در حمله گسترده بامداد پنج شنبه تعدادی از مشهورترین پروفایل‌های توییتر از جمله اکانت باراک اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک و بیل گیتس هک شدند. اما پروفایل دونالد ترامپ که با نزدیک به ۸۴ میلیون فالوور یکی از مشهورترین حساب‌های کاربری این شبکه محسوب می‌شود، هک نشد. اما هکرها چرا اکانت رییس جمهور آمریکا را هک نکردند؟

نیویورک تایمز در گزارشی مفصل به نقل از مقام بلندپایه کاخ سفید و یکی از کارمندان توییتر، دلیل هک نشدن اکانت دونالد ترامپ را سدهای امنیتی اضافه‌ای اعلام کرد که پس از «حوادث قبلی» از پروفایل وی محافظت می‌کنند.

این خبرگزاری به جزئیات حوادث قبلی اشاره‌ای نکرد، اما احتمالاً منظورش حمله آذر ماه ۹۶ است که در طی آن یکی از کارمندان توییتر در آخرین روز کاری خود در این شرکت اکانت ترامپ را غیرفعال کرد. البته پروفایل رییس جمهور آمریکا پس از ۱۱ دقیقه فعال شد.

تصویر یکی از ابزارهای ادمین توییتر که به گفته مجله Vice هکرها از آن برای هک پروفایل‌ها استفاده کرده اند.

توییتر یک روز پس از این اتفاق اعلام کرد لایه‌های امنیتی ویژه‌ای را در اکانت دونالد ترامپ پیاده سازی کرده تا از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری شود، اما از بیان جزئیات خودداری کرد.

وال استریت ژورنال در مقاله‌ای فاش کرد توییتر پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، دسترسی کارمندان این شرکت به اکانت وی را محدود کرده است. در ادامه گزارش آمده که کارمندان توییتر به ابزارهایی دسترسی دارند که به آنها اجازه می‌دهد پروفایل‌ها را غیرفعال یا توقیف کنند، اما نمی‌توانند به کمک آن‌ها توییت ارسال کنند.

مجله Vice گزارش می‌کند هکرهایی که در حمله بامداد پنج شنبه به توییتر دست داشته‌اند، تصویر یکی از این ابزارها را منتشر کرده‌اند. توییتر نیز تأیید کرد که هکرها به سیستم‌ها و ابزارهای درونی این شرکت دسترسی پیدا کرده اند. بنابراین اگر هکرها از همین سیستم‌ها که دسترسی‌شان به اکانت ترامپ در سال ۹۶ محدود شده بود، در حمله اخیر استفاده کرده باشند، هک کردن اکانت ترامپ برای آن‌ها بسیار سخت و احتمالاً غیرممکن بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Arsin
    Arsin | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    اینهایی که اکانت شون هک شده چند از مخالفین ترامپ و چند نفر از موافقین ترامپ بوده اند؟

  • آریا
    آریا | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    ? ? ?
    چه رکبی خوردن ? ? ?

مطالب پیشنهادی