ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییرات گسترده در رابط کاربری آینده برنامه‌های مایکروسافت آفیس [تماشا کنید]

مایکروسافت امروز پیش نمایشی از رابط کاربری آینده برنامه‌های آفیس منتشر کرده که شامل تغییرات بزرگی در رابط سنتی Ribbon می‌شود. در سال‌های اخیر رابط کاربری مایکروسافت آفیس با استفاده از سیستم «Fluent Design» بهبود ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

مایکروسافت امروز پیش نمایشی از رابط کاربری آینده برنامه‌های آفیس منتشر کرده که شامل تغییرات بزرگی در رابط سنتی Ribbon می‌شود.

در سال‌های اخیر رابط کاربری مایکروسافت آفیس با استفاده از سیستم «Fluent Design» بهبود پیدا کرده که از میان تغییرات آن می‌توان به آیکون‌های جدید، دارک مود و بازطراحی نوار ابزار روبان (Ribbon) اشاره کرد که هدف آن‌ها، استفاده ساده‌تر از این برنامه‌ها بوده است. حالا مایکروسافت قصد دارد این سادگی را با طراحی جدید رابط کاربری افزایش دهد.

«جان فریدمن»، معاون ریاست بخش طراحی و تحقیقات مایکروسافت درباره طراحی جدید رابط کاربری اعلام کرده:

«موج بعدی تغییرات رابط کاربری مایکروسافت ۳۶۵ با محو کردن برند از هدر برنامه‌ها و همچنین فرمان انطباقی فراتر از گذشته خواهد رفت. با تغییرات جدید می‌توانید نوار ابزار را در صفحه حرکت دهید و در محل مناسب قرار دهید.»

در حالی که در ویدیوی منتشر شده از سوی مایکروسافت برخی از تغییرات این رابط کاربری به چشم می‌خورند، فریدمن اعلام کرده که طی یک تا دو سال آینده تمام آن‌ها در این برنامه‌ها اعمال می‌شوند:

«از همان ابتدا، روبان یک تجربه منحصر به فرد برای انجام کارها و دستورات را به صورت همزمان در اختیار کاربران قرار داده است. این نوار ابزار از دسکتاپ نشات گرفته، اما امروزه مردم از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌کنند و ما آینده دستورات را تصور کرده‌ایم.»

مایکروسافت آفیس

مایکروسافت برای اولین بار رابط روبان را سال ۲۰۰۷ وارد دنیای آفیس کرد و هم اکنون می‌خواهد این رابط را تغییر دهد. این شرکت در سال‌های اخیر این رابط را میان موبایل و وب ساده کرده است، اما طراحی جدیدی که امروز به نمایش گذاشته شده، یک قدم فراتر می‌رود. با ساده‌سازی رابط، کاربران بیشتر روی محتوا تمرکز خواهند کرد.

از سایر تغییرات رابط کاربری آینده مایکروسافت آفیس می‌توان به یک آیکون کوچک در بالای برنامه آفیس در حال استفاده و نوار جستجو یا فرمان متمرکز اشاره کرد. در حال حاضر مشخص نشده این رابط جدید چه زمانی در اختیار کاربران قرار می‎گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی