ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوج گرفتن حملات سایبری علیه باشگاه‌های انگلیسی؛ هکرها گیت استادیوم را قفل کردند

هکرها طی یکسال گذشته حملات سایبری علیه تیم‌های ورزشی، سازمان‌ها و لیگ‌ها را افزایش داده‌اند و اخیرا طی یک حمله باج افزاری گیت‌های استادیوم یک تیم فوتبال قفل شده است. به گفته مرکز امنیت سایبری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

هکرها طی یکسال گذشته حملات سایبری علیه تیم‌های ورزشی، سازمان‌ها و لیگ‌ها را افزایش داده‌اند و اخیرا طی یک حمله باج افزاری گیت‌های استادیوم یک تیم فوتبال قفل شده است.

به گفته مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا (NCSC)، بیش از ۷۰ درصد موسسات ورزشی در این کشور طی ۱۲ ماه گذشته قربانی نوعی از حملات سایبری شده‌اند. تقریبا یک سوم آن‌ها حداقل ۵ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند و انگیزه این حملات، پول بوده است. NCSC هشدار داده که هکرها می‌توانند علیه سازمان‌های ورزشی مخصوصا آن‌هایی که در رویدادهای بین‌المللی مانند بازی‌های المپیک نقش دارند، حملات انجام دهند.

یکی از این حملات، دسترسی به ایمیل مدیرعامل اجرایی یکی از باشگاه‌های فوتبال بریتانیا پیش از شروع مذاکرات بوده و هکرها بدنبال سرقت ۱ میلیون پوند پول بوده‌اند که البته چنین اتفاقی رخ نداده و پیش از انتقال پول، بانک به جعلی بودن حساب بانکی پی برده است.

در جدیدترین حمله، هکرها به سیستم امنیتی یک تیم فوتبال حمله کرده‌اند. بر اساس گزارش ZDNet، این حمله باج افزاری عملکرد گیت را مختل و آن را قفل کرده است. در طی این حمله، هواداران قادر به ورود یا خروج از استادیوم نبوده‌اند که نتیجه آن، خسارت صدها هزار پوندی این باشگاه بوده است.

حملات سایبری

به نظر می‌رسد مهاجمان با استفاده از ایمیل فیشینگ یا دسترسی از راه دور به سیستم دوربین مدار بسته موفق به نفوذ درون شبکه شده‌اند. زمانی که هکرها وارد شبکه شده‌اند، توانسته‌اند فعالیت خود را گسترش دهند. این مهاجمان از باشگاه درخواست ۴۰۰ بیت کوین (نزدیک به ۳۰۰ هزار پوند) کرده بودند که البته این تیم فوتبال آن را قبول نمی‌کند و در نهایت تصمیم به تعمیر شبکه می‌گیرد.

یکی از حملات که NCSC به آن اشاره کرده، مربوط به یکی از کارکنان سازمان‌های ورزشی می‌شود. هکرها در این حمله توانسته‌اند ۱۵ هزار پوند را به سرقت ببرند. در حالی حملات سایبری علیه باشگاه‌های ورزشی شدت گرفته که آن‌ها خود به علت شیوع ویروس کرونا با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی