ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه 5G
تکنولوژی

وزیر خارجه آمریکا از احتمال تحریم شرکت‌‌های فناوری چین می‌گوید

تنها چند روز پس از اعلام خبر احتمال ممنوعیت استفاده از تیک تاک در ایالات متحده آمریکا، وزیر امور خارجه این کشور، «مایک پمپئو» به مقابله دولت با شرکت‌های فناوری چین اشاره کرده است. پمپئو ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

تنها چند روز پس از اعلام خبر احتمال ممنوعیت استفاده از تیک تاک در ایالات متحده آمریکا، وزیر امور خارجه این کشور، «مایک پمپئو» به مقابله دولت با شرکت‌های فناوری چین اشاره کرده است.

پمپئو اخیرا در مصاحبه‌ای با برنامه «Sunday Morning Futures» شبکه «فاکس نیوز» اعلام کرده که رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ احتمالا علاوه بر تیک تاک، با سایر کمپانی‌های فناوری چینی که در آمریکا فعالیت می‌کنند نیز برخورد خواهد کرد.

پمپئو در این مصاحبه ادعا کرده تعدادی از این شرکت‌ها اطلاعات کاربران را به صورت مستقیم در اختیار دولت پکن قرار می‌دهند. ماه گذشته مشاور تجاری کاخ سفید، «پیتر ناوارو» تیک تاک و وی‌چت را متهم به ارسال اطلاعات کاربران به دولت پکن کرد. به گفته ناوارو، چین می‌تواند از آن‌ها برای اخاذی و جنگ اطلاعاتی استفاده کند.

در حال حاضر مذاکرات میان مالک تیک تاک، «بایت دنس» و مایکروسافت در جریان است. این کمپانی می‌خواهد کسب و کار تیک تاک در ایالات متحده آمریکا و چندین کشور دیگر را به مایکروسافت بفروشد. این شرکت آمریکایی اخیرا اعلام کرده که در حال مذاکره با بایت دنس برای خرید بخش عملیاتی تیک تاک در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند تا پایان شهریور ماه است.

علاوه بر این مذاکره، مدیرعامل مایکروسافت، «ساتیا نادلا» نیز درباره نگرانی‌های ترامپ با رئیس جمهور آمریکا صحبت کرده. دولت دهلی نو در گذشته نه چندان دور استفاده از ۵۹ اپلیکیشن چینی شامل تیک تاک را ممنوع کرد، با این حال در بیانیه مایکروسافت اشاره‌ای به کشور هند نشده است.

چین

هفته گذشته وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، «استیون منوچین» اعلام کرد که کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده آمریکا (CFIUS) در حال بررسی وضعیت تیک تاک است. این کمیته همچنین خرید «Musical.ly» توسط بایت دنس در سال ۲۰۱۸ را نیز تحت نظر دارد. این سرویس با تیک تاک ادغام شد که نگرانی مقامات دولت ترامپ را در پی داشت.

مایک پمپئو در مصاحبه اخیر خود درباره فروش تیک تاک به یک کمپانی آمریکایی اعلام کرده که دولت هرکاری برای محافظت از مردم آمریکا انجام می‌دهد. با وجود چنین اظهار نظری، برخی از جمهوری خواهان سرشناس، فروش تیک تاک به یک شرکت آمریکایی را کافی نمی‌دانند. علاوه بر بایت دنس، احتمالا دولت ترامپ با چندین کمپانی چینی دیگر نیز مقابله خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Amir.najjar22
    Amir.najjar22 | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    بابا آمریکا یه کشور متمدن و خوبه! خیرخواه همه مردم دنیاست! من نمیدونم چرا بعضی‌ها نمی خوان قبول کنن، آخه مگه کشوری عالی تر و پاک تر از آمریکا داریم توی دنیا!! آمریکا هر کاری بکنه خوبه! بقیه کشور های دنیا آدم نیستن کلا. اینووو توی مغزتوون فرووو کنیین «فقط آمریکا میتونه هر کاری بکنه، حتی جنایت، ولی بازم خوب باشه و پاک» مدیونین اگه فکر کنین آمریکا میخواد رسانه های دنیا رو در دست داشته باشه تا ذهن مردم جهان رو به هر سویی که خودش میخواد سوق بده.

    • آریا
      آریا | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

      خوب کاری میکنه .

  • Marshall
    Marshall | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    وقتی تمامی اپ های پیام رسان و اجتماعی تو چین فیلتره، طبیعیه که بقیه دنیا هم بخوان چین رو تحریم کنن. اگه چین کارش درسته، بیاد به این اپ های بلاک شده اجازه فعالیت بده.

    • Mehrdad A.S.H
      Mehrdad A.S.H | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

      هر کشوری باید بر پایه ی مردم و فرهنگ کشورش تصمیم بگیره که چه اپلیکیشنی فیلتر باشه یا خیر ، همه چیز نباید همه جا آزاد باشه باید اول مردمتو بشناسی بعد بر پایه ی مردم تصمیم بگیری ، به خاطر همین نمیشه همینطوری یکجانبه به مسائل نگاه کرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی