ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای اپ‌های اندروید روی PC با آپدیت اپ Your Phone امکان‌پذیر شد

مایکروسافت اجرای اپ‌های اندروید روی PC کنار برنامه‌های ویندوز در سیستم عامل ویندوز ۱۰ را امکان پذیر کرد. این قابلیت به اپ Your Phone اضافه شده و از هم اکنون در دسترس تسترهای ویندوز ۱۰ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

مایکروسافت اجرای اپ‌های اندروید روی PC کنار برنامه‌های ویندوز در سیستم عامل ویندوز ۱۰ را امکان پذیر کرد. این قابلیت به اپ Your Phone اضافه شده و از هم اکنون در دسترس تسترهای ویندوز ۱۰ قرار گرفته است.

به کمک این ویژگی دسترسی به لیست برنامه‌های اندرویدی در اپ Your Phone و اجرای آنها امکان پذیر شده است. برنامه‌ها در پنجره‌ای جداگانه و خارج از این اپ اجرا می‌شوند.

کاربران ویندوز ۱۰ به کمک قابلیت جدید اپ Your Phone می‌توانند برنامه‌های اندرویدی را کنار برنامه‌های ویندوز اجرا کرده و با فشردن کلیدهای alt+tab بین آنها سوییچ کنند. علاوه بر این می‌توان برنامه‌های اندرویدی را به تسکبار یا منوی استارت ویندوز ۱۰ پین کرد.

فراهم شدن امکان اجرای مستقیم اپلیکیشن‌های اندرویدی از Your Phone به این معنی است که دیگر نیازی به جستجو برای پیدا کردن برنامه‌ها نبوده و می‌توان با پین کردن اپ‌های دلخواه به تسکبار، آنها را همانند برنامه‌های ویندوز اجرا کرد.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این بروزرسانی، امکان اجرای چندین اپ اندرویدی کنار یکدیگر است؛ قابلیتی که مایکروسافت عصر روز گذشته در مراسم رونمایی از سری نوت ۲۰ آن را معرفی کرد. البته کاربران ویندوز ۱۰ برای دسترس به این قابلیت در گلکسی نوت ۲۰ باید «تا اواخر سال جاری میلادی» صبر کنند. مایکروسافت می‌گوید در همکاری با سامسونگ قصد دارد قابلیت یاد شده را به گوشی‌های دیگر این شرکت بیاورد.

البته قابلیت جدید اپ Your Phone نمی‌تواند همه برنامه‌های اندروید را بی نقص اجرا کند. مایکروسافت هشدار داده که برخی اپ‌ها جلوی انتقال تصویر از گوشی به مانیتور را گرفته و کاربر را با صفحه سیاه روبرو می‌کنند. برخی از اپ‌ها و بازی‌ها واکنشی به ماوس و کیبورد نشان نداده و برخی دیگر صدا را از گوشی پخش می‌کنند.

برای امتحان کردن قابلیت جدید اپ Your Phone باید یکی از گوشی‌های سامسونگ را داشت. مایکروسافت لیست تمام گوشی‌های سازگار را در این لیست منتشر کرده که فعلاً تمام آنها سامسونگ هستند. علاوه بر این باید عضو برنامه اینسایدر ویندوز باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

    کاربران لینوکس می‌تونید از KDE connect یا GS connect استفاده کنید. البته تمام امکانات این اپلیکیشن رو نداره ولی اکثر قابلیت‌ها رو پشتیبانی میکنه و به خوبی با لینوکس یکپارچه شده. برای مثال کلیپ‌بورد، پیامک‌ها، نوتیفیکیشن‌ها و قابلیت پاسخ، قابلیت کنترل پی‌سی و بالعکس و ... از امکانات این اپلیکیشن‌ هستند.

مطالب پیشنهادی