ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیک تاک
تکنولوژی

توییتر و مذاکره با تیک تاک؛ پلتفرم اشتراک ویدیو به شبکه اجتماعی آمریکایی می‌رسد؟

توییتر مانند مایکروسافت به دنبال تصاحب پلتفرم اشتراک ویدیو تیک تاک است، با این حال دستور اجرایی ترامپ چنین اقدامی را دشوارتر از گذشته می‌کند. طبق گزارش وال استریت ژورنال، توییتر صحبت مقدماتی برای ترکیب ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

توییتر مانند مایکروسافت به دنبال تصاحب پلتفرم اشتراک ویدیو تیک تاک است، با این حال دستور اجرایی ترامپ چنین اقدامی را دشوارتر از گذشته می‌کند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، توییتر صحبت مقدماتی برای ترکیب با تیک تاک داشته که آن را تبدیل به یکی از خریداران آن می‌کند، با این حال هنوز نمی‌دانیم توییتر می‌تواند مالک این پلتفرم باشد یا خیر، چرا که چنین قراردادی با موانع بزرگی روبه‌رو خواهد شد.

مهمترین چالش برای چنین قراردادی دو دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ علیه شرکت‌های مالک تیک تاک و وی‌چت است. طبق این دستورات که از تاریخ ۲۵ شهریور ماه اجرایی می‌شوند، هرگونه مراوده مالی شرکت‌های آمریکایی با کمپانی‌های بایت دنس و تنسنت ممنوع است.

آمریکا با استناد به این موضوع که شرکت‌های بایت دنس و تیک تاک اطلاعات کاربران آمریکایی را در اختیار دولت پکن قرار می‌دهند، دست به چنین اقدامی زد، البته تا به امروز دولت واشنگتن مدارکی برای ادعای خود ارائه نکرده است. تیک تاک پس از تحریم اعلام کرد که چنین دستوری را به چالش می‌کشد.

تیک تاک

در گزارش جدید به این موضوع اشاره شده که مایکروسافت تنها شرکتی است که به صورت عمومی مذاکره با بایت دنس را اعلام کرده. توییتر در مقایسه با مایکروسافت کمپانی بسیار کوچکتری است، بنابراین کمتر با مشکلات مربوط به انحصار مواجه خواهد شد، با این حال این شبکه اجتماعی نسبت به ردموندی‌ها پول کمتری دارد و همین موضوع می‌تواند خرید تیک تاک توسط آن را زیرسوال ببرد.

نزدیک به یک هفته پیش مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد مدیرعامل این شرکت، «ساتیا نادلا» برای چنین قراردادی با دونالد ترامپ گفتگو کرده که مربوط به تصاحب شبکه اجتماعی چینی در کشورهای ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا و نیوزلند می‌شود، البته پس از آن گزارشی مبنی بر سهم‌خواهی ترامپ منتشر شد.

وال استریت ژورنال در گزارش خود اعلام کرده هرگونه قراردادی میان توییتر و تیک تاک، مربوط به فعالیت‌های این شرکت در ایالات متحده آمریکا می‌شود، البته هنوز این کمپانی‌ها نسبت به گزارش اخیر از خود واکنشی نشان نداده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

    پولش رو میگیره میره ده تا دیگه بهترش رو می‌سازه، دیگه وقتی یاد گرفته نمیتونی جلوش رو بگیره آمریکایی احمق

  • آریا
    آریا | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

    تیک توک کارش تمومه

مطالب پیشنهادی