ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیک‌تاک: تحریم بایت‌دنس غیرقانونی است

تیک‌تاک تحریم کمپانی مالک آن یعنی «بایت‌دنس» را غیر قانونی توصیف کرده و می‌گوید بدون طی کردن تشریفات قانونی گرفته شده است. تیک‌تاک اعلام کرد به خاطر تحریم شدن بایت دنس به دادگاه آمریکا شکایت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۷

تیک‌تاک تحریم کمپانی مالک آن یعنی «بایت‌دنس» را غیر قانونی توصیف کرده و می‌گوید بدون طی کردن تشریفات قانونی گرفته شده است.

تیک‌تاک اعلام کرد به خاطر تحریم شدن بایت دنس به دادگاه آمریکا شکایت می‌کند تا از زیر پا نگذاشته شدن قانون و همچنین برخورد عادلانه با این شرکت و کاربرانش اطمینان حاصل کند. این شرکت افزود تحریم عجولانه بایت‌دنس اعتماد کسب و کارهای بین المللی به آمریکا را به خطر می‌اندازد.

دونالد ترامپ دو روز قبل با امضای فرمان اجرایی کمپانی بایت دنس را به دلایل امنیتی تحریم کرد. طبق این فرمان اپلیکیشن‌های ساخت چین مثل تیک‌تاک «امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده آمریکا را تهدید می‌کنند.»

تیک تاک

تیک‌تاک می‌گوید این فرمان ایده آزادی بیان و بازار آزاد را به خطر انداخته است. این شرکت اضافه کرد برای رفع نگرانی‌ها سعی داشته مشکل را به شکل مسالمت آمیز حل کرده و راهکارهای مختلفی مثل دسترسی به الگوریتم‌ها را ارائه کرده و قول شفافیت بیشتر را داده است. تیک‌تاک بار دیگر تأیید کرد که هیچ گاه اطلاعات خصوصی کاربران را در اختیار دولت چین قرار نداده و محتواها را به دستور این کشور سانسور نکرده است.

تیک‌تاک به موضوع خریده شدنش توسط مایکروسافت و واگذاری کامل کسب و کار آن در کشورهای ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزیلند به غول نرم افزاری اشاره کرد. مذاکرات بین مایکروسافت و این شرکت ۲۵ شهریور تمام می‌شود و حدوداً پنج روز بعد فرمان ترامپ اجرا خواهد شد.

کاربران آمریکایی از اینکه تیک‌تاک قرار است در این کشور ممنوع شود ناراحت هستند. به تازگی یک نظرسنجی با شرکت ۱۰ هزار کاربر آمریکایی تیک تاک انجام شد که ۸۳ درصد از آنها اعلام کردند نگران دسترسی دولت چین به داده‌های خصوصی خود نبوده و حاضر به پاک کردن این اپ نیستند. علاوه بر این ۸۸ درصد از کاربران گفتند تیک تاک را به اپ‌های رقیب مثل Triller و Byte ترجیح می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

    دو تا خبر بالا تر نوشته ده ها آپ معروف دنیا رسما ابزار جاسوسی دولت آمریکا بوده، و...

    • modernamir
      modernamir | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

      اگر اون خبر رو درست می خوندی، میدیدی که خود دولت کاری نکرده بلکه اومده بیگ دیتاها رو به شکل داده های کلی و بدون مشخص بودن اشخاص، از شرکت هایی که کارشون جمع آوری داده هست (مثل همین کاری که خیلی از شرکتها مثل اسنپ و نشان و ... هم توی ایران انجام میدن و هیچ مشکلی نداره) خریداری کرده و اگر مشکلی توی نرم افزارها هست، ربطی به خریدار نداره نه مثل چین که طبق قانونشون هر کسی از اداره امنیت یا ارتش میتونه بره توی شرکت و تقاضای اطلاعات کنه بدون نیاز به حکم دادگاه (با این که توی این کشورها دادگاه هم جوکه).

  • عزراییل
    عزراییل | ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

    چینی ها خیلی پررو هستن مگه توی چین آزادی بیان و بازار آزاد وجود داره؟

  • آریا
    آریا | ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

    چین خیلی پر رو شده . تمام اپهای غربی رو بسته مرمش رو وادار به نصب اپهای دولتی میکنه تازه شکایت هم میکنه ? ?

  • zanyar maryami
    zanyar maryami | ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

    چینی ها اجازه ی حضور هیچ اپ و وبسایت غیر چینی رو در کشورشون به کسی نمی دن بعد لا این اقدام آمریکا داد و هوار و وامصیبتا راه انداختن . شخصا معتقدم تمام دنیا باید کلیه ی اپهای چینی رو به طور کامل تحریم کنند .

    • afg
      afg | ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

      بجوز پابجی????

مطالب پیشنهادی