ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بانک مرکزی آمریکا با همکاری دانشگاه MIT دلار دیجیتال توسعه می‌دهد

واحد فدرال رزرو بانک مرکزی ایالات متحده رسما اعلام کرد می‌خواهد با همکاری محققان دانشگاه MIT و با استفاده از ساعت‌ها تلاش و تحقیق دلاری دیجیتالی بسازد. بعد از آنکه دولت و بانک مرکزی چین ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

واحد فدرال رزرو بانک مرکزی ایالات متحده رسما اعلام کرد می‌خواهد با همکاری محققان دانشگاه MIT و با استفاده از ساعت‌ها تلاش و تحقیق دلاری دیجیتالی بسازد.

بعد از آنکه دولت و بانک مرکزی چین از نرخ ارز دیجیتالی اختصاصی خودشان رونمایی کردند، آمریکایی‌ها هم می‌خواهند دست به اقدامی مشابه زده و جنگ سرد اقتصادی خودشان را یک گام دیگر رو به جلو ببرند. در مرحله اول «چیر جروم» مدیر واحد فدرال رزرو اشاره‌هایی به ایجاد دلار دیجیتالی کرده بود اما پیش از این چیزی دیگری در موردش نشنیده بودیم.

حالا «لال برینارد» قانون‌گذار فدرال رزرو توضیحاتی بیشتر در مورد وضعیت ارزهای دیجیتالی از جمله دلار ارائه داده است. او توضیح می‌دهد چگونه شیوع ویروس کرونا یادآور این موضوع بود که تا چه اندازه کشور آمریکا در زمینه روش‌های پرداخت دیجیتالی عقب است.

«بحران کووید-19 یادآور اهمیت روش‌های پرداخت ایمن و زیرساخت‌های اقتصادی در دسترس و معتبر برای آمریکایی‌ها بود. اوایل شیوع ویروس کرونا کاهش تراکنش‌های مالی چشم‌گیر بود، در عین حال بسیاری از خانواده‌های بعد از دریافت اولین کمک‌های مالی توانستند تراکنشی داشته باشند».

در همین راستا گفته می‌شود کنگره نیز امسال ایده‌هایی در زمینه ساخت دلار دیجیتالی ارائه داده و بنیادی هم به همین اسم در ایالات متحده شکل گرفته است. برینیارد در این رابطه اضافه می‌کند ارتباط چندین ساله بین بانک مرکزی بوستون و دانشگاه MIT سرانجامی خوشایند را برای این منظور خواهد داشت، چرا که محققان MIT تجربه شایسته‌ای در رابطه با ارزهای دیجیتالی دارند و چند نفر از اعضای آن بنیان‌گذاران بیت‌کوین هستند.

علاوه بر این به نظر می‌رسد پایگاه داده‌ها و کد دلار دیجیتالی هم طی سال‌های اخیر شکل گرفته و قرار است متن‌باز باشد. برینیارد گفت: «برای درک بهتر متقابل بین واحد فدرال رزرو بانک مرکزی و محققان دانشگاه MIT، الگویی فرضی از ارز دیجیتالی دلار طراحی شده. ارزهای دیجیتالی، از جمله واحدهای پولی دیجیتالی بانک‌های مرکزی، فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار اقتصاد کشور قرار می‌دهند، اما بدون شک با ریسک امنیت، فعالیت‌های غیرقانونی و پایداری اقتصادی مواجه هستند. به همین ترتیب تلاش است تا واحد پولی فعلی (دلار) به عنوان بستر و اهرم اصلی در معاملات ملی شناخته شود».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    دانشگاهاشون هم در خدمت دولت هستند، پس چی شد استقلال سیستم تحقیقات علمی

مطالب پیشنهادی