ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

 Xperia 5 II
تکنولوژی

جزئیات و رندرهای جدید از Xperia 5 II؛ پرچمدار 5G بعدی سونی

گوشی سونی اکسپریا 5 در جریان نمایشگاه IFA 2019 معرفی شد و حالا که کمتر از یک هفته به برگزاری IFA 2020 باقی مانده به نظر می رسد که سونی مشغول کار روی نسل دوم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۰

گوشی سونی اکسپریا 5 در جریان نمایشگاه IFA 2019 معرفی شد و حالا که کمتر از یک هفته به برگزاری IFA 2020 باقی مانده به نظر می رسد که سونی مشغول کار روی نسل دوم این گوشی با نام Xperia 5 II است و به لطف افشاگری های ایوان بلس اطلاعات جدیدی از این موبایل به دست آمده است.

به گفته بلس ظاهر این گوشی بسیار شبیه به برادر بزرگترش یعنی Xperia 1 II است و سونی آن را به نمایشگری با نسبت تصویر ۲۱:۹ و ابعاد احتمالی ۶.۱ اینچ مجهز کرده است.

حاشیه های کناری این گوشی هم بسیار باریک شده اند، با این حال سونی همچنان چانه بزرگ و حاشیه عریض بالایی دستگاه را که نوعی اثر انگشت برای محصولاتش به حساب می آید، همچنان در این موبایل نیز نگه داشته است.

 Xperia 5 II

حرف از دوربین به میان آمد باید بگوییم که به ادعای ایوان بلس شرکت سازنده، یک دوربین سه گانه برای این گوشی در نظر گرفته که طی همکاری اش با شرکت زایس طراحی و ساخته شده است. همانطور که میدانید اکسپریا 5 سنسورهای خود را از اکسپریا 1 مدل سال ۲۰۱۹ به ارث برده و به نظر می رسد که Xperia 5 II نیز دنباله رو آن باشد.

در این صورت میتوان انتظار داشت که پرچمدار سال ۲۰۲۰ سونی به یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/1.7، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم سه برابری و سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۴ درجه مجهز شده باشد.

Xperia 1 II به یک سنسور زمان پرواز سه بعدی هم مجهز است اما رندرهای لو رفته نشان میدهند که سونی این سنسور را از گوشی Xperia 5 II حذف کرده است. اینکه علت حذف سنسور مذکور کارایی پایین آن بوده یا حذف هزینه های اضافه هنوز مشخص نیست.

همانطور که می دانید اسمارت فون های اخیر سونی به دکمه های اختصاصی برای استفاده از شاتر دوربین مجهز بوده اند اما انتظار می رود که در Xperia 5 II این امکان حتی یک گام هم فراتر برود چراکه رندرهای منتشر شده از ایوان بلس چهار دکمه مختلف را در سمت راست بدنه این گوشی نشان می دهند.

براساس برآوردهای صورت گرفته دکمه بالایی تنظیم صدای گوشی را بر عهده دارد و دکمه مشکی رنگی که زیر آن قرار دارد شبیه به دکمه پاور است که همزمان نقش اسکنر اثر انگشت را نیز ایفا خواهد کرد. دو دکمه مرموز دیگر هم در این ناحیه از بدنه دیده می شوند که هنوز کارکردشان مشخص نیست. البته طبق برخی گمانه زنی ها سونی احتمالا یک دکمه برای عکاسی و دکمه دیگری برای فیلم برداری روی بدنه دستگاه تعبیه کرده است. دکمه های شاتر روی بدنه این موبایل نیز احتمالا قابلیت زوم کردن داشته باشند.

آنطور که در اخبار و شایعات قبلی آمده بود Xperia 5 II به یک چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است که البته انتظار می رود پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی نیز برای آن فراهم شده باشد.

انتظار می رود که سونی گوشی Xperia 5 II را هفته آینده در IFA 2020 معرفی کند و اگر این اتفاق نیفتد رونمایی از این پرچمدار به پایان ماه سپتامبر (یعنی یک ماه دیگر) موکول خواهد شد و قیمت پیش بینی شده برای آن ۹۹۹ دلار است.

 

به روز رسانی [۷ مرداد، ساعت ۱۰:۱۰]؛

صبح امروز اطلاعات و رندرهای جدیدی از این گوشی منتشر شد و ضمن تایید اطلاعات قبلی در مورد دوربین ها مشخص گردید که Xperia 5 II قابلیت فیلمبرداری 4K HDR و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه دارد.

نمایشگر ۶.۱ اینچی این گوشی نیز کیفیت فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز دارد و ۸ گیگابایت رم نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • hani
    hani | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    سونی سیاست برند های دیگه رو داشته باشه اول بازار میشه

  • Alborz Kaydani
    Alborz Kaydani | ۸ شهریور ۱۳۹۹

    همیشه عاشق سونی بودم، ولی از بازار عقب مونده کمی، داره سعی میکنه خودشو برسونه
    البته یه مشکلی که دارم باهاش، عمر باتری گوشیاش هست، گوشی های جدیدش منظورم هست...

  • Honor to the end
    Honor to the end | ۷ شهریور ۱۳۹۹

    بعضیا یه جوری میگن حاشیه‌‌ی بالایی، انگار الان چند متر مثل قدیم حاشیه داره... اگه بالاش یکم حاشیه داره خب در عوض ناچ هم نداره و صفحه نمایش یکدستی داره :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی