ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پس از نوکیا، شارپ هم دایملر را به خاطر نقض پتنت در دادگاه محکوم کرد

حدود سه هفته پیش بود که احتمال ممنوعیت فروش محصولات مرسدس بنز در داخل آلمان به تیتر اول بسیاری از رسانه‌های خودرویی تبدیل شد. دلیل این امر به پرونده‌ای حقوقی که بین نوکیا و دایملر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

حدود سه هفته پیش بود که احتمال ممنوعیت فروش محصولات مرسدس بنز در داخل آلمان به تیتر اول بسیاری از رسانه‌های خودرویی تبدیل شد. دلیل این امر به پرونده‌ای حقوقی که بین نوکیا و دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) جریان داشت، مربوط می‌شد. در پرونده مذکور قاضی دادگاه مانهایم، دایملر را به خاطر استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی نوکیا بدون کسب مجوزهای لازم محکوم کرده و رای را به شرکت فنلاندی داد.

حال خبر می‌رسد در پرونده مشابه دیگری، دایملر این بار دعوای حقوقی را به شرکت ژاپنی شارپ باخته و محکوم شناخته شده است. به گزارش نشریه اتوموتیو نیوز (Automotive News)، شارپ هم ادعایی مشابه با نوکیا دارد و دایملر را به استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی بدون کسب مجوزهای لازم از مالکین پتنت‌ها متهم کرده است.

آنطور که اعلام شده مدارک شرکت شارپ برای محکومیت دایملر کافی است و این کمپانی ژاپنی همانند نوکیا می‌تواند از فروش محصولات مرسدس بنز در آلمان جلوگیری کند. البته دایملر هنوز پا پس نکشیده و به دنبال فرجام‌خواهی است. شارپ برای اینکه بتواند به خواسته خود جامه عمل بپوشاند، باید وثیقه‌ای 5.5 میلیارد یورویی پرداخت کند.

بد نیست اشاره کنیم دادگاه مانهایم برای نوکیا وثیقه‌ای 7 میلیارد یورویی (معادل 8.3 میلیارد دلار) تعیین کرده بود. از آنجایی که غول فنلاندی تاکنون نسبت به تامین و پرداخت این رقم هنگفت اقدامی نکرده، فروش محصولات مرسدس بنز کماکان در آلمان بلامانع است.

محصولات جدید مرسدس بنز از جمله نسل اخیر S کلاس به انبوهی از امکانات ارتباطی پیشرفته مجهز هستند. این سدان پرچمدار قابلیت تجهیز به 5 نمایشگر مختلف را دارا بوده و امکانات ارتباطی آن در پیشرفته‌ترین سطح ممکن قرار دارد. هنوز مشخص نیست که نقض کدام پتنت باعث شکایت شارپ از دایملر شده، اما احتمال می‌رود این پرونده با S کلاس مرتبط باشد.

با توجه به فراگیر شدن تکنولوژی‌های دیجیتال در صنعت خودرو، منازعات حقوقی بین خودروسازان و سایر شرکت‌های فناوری در حال افزایش است. از این رو به احتمال فراوان در آینده شاهد کشمکش‌های مشابه بیشتر خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی