ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

IBM در پی عرضه سیستم کوانتومی ۱۱۲۱ کیوبیت در ۲۰۲۳ است

IBM نقشه راه توسعه رایانش کوانتومی را اعلام کرد. این شرکت به دنبال عرضه کامپیوتر کوانتومی با قدرت محاسباتی ۱۱۲۱ کیوبیت در سال ۲۰۲۳ است. IBM تصاویر یک سیستم خنک کننده با طول و عرض ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

IBM نقشه راه توسعه رایانش کوانتومی را اعلام کرد. این شرکت به دنبال عرضه کامپیوتر کوانتومی با قدرت محاسباتی ۱۱۲۱ کیوبیت در سال ۲۰۲۳ است.

IBM تصاویر یک سیستم خنک کننده با طول و عرض به ترتیب ۳.۶ و ۱.۸ متر منتشر کرده که قرار است پردازنده ۱۱۲۱ کیوبیتی این شرکت به نام IBM Quantum Condor را در خود جای دهد.

IBM می‌گوید هدف اصلی این شرکت ساخت سیستم یک میلیون کیوبیتی است و توسعه سیستم ۱۰۰۰ کیوبیت نقطه شروعی برای از میان برداشتن محدودیت‌ها و موانعی است که بر سر راه تجاری سازی سیستم‌های کوانتومی قرار دارند.

آنطور که ZDNet گزارش می‌کند، تدوین نقشه راه کوانتومی برای IBM اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که رقابت در این حوزه نوظهور تازه در حال شکل گیری است. شرکت‌های متعددی در حال توسعه کامپیوتر کوانتومی هستند که از جمله آنها می‌توان به شرکت «هانی‌وِل» (Honeywell) اشاره کرد که خرداد ماه امسال از قدرتمندترین کامپیوتر کوانتومی جهان رونمایی کرد. گوگل، مایکروسافت، اینتل، سرویس‌های وب آمازون (AWS) نیز به دنبال تجاری سازی کامپیوترهای کوانتومی هستند.

«جی گامبِتا» (Jay Gambetta)، نایب رییس واحد کوانتوم IBM می‌گوید نقشه راه این کوانتومی بخشی از مأموریت بزرگ تر این شرکت برای طراحی کامپیوتر کوانتومی full-stack مبتنی بر فضای ابری است تا همه مردم دنیا بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

IBM پیش از توسعه کامپیوتر کوانتومی ۱۰۰۰ کیوبیتی در سال ۲۰۲۳، سال آینده میلادی از پردازنده Quantum Eagle با قدرت پردازشی ۱۲۷ کیوبیت رونمایی خواهد کرد. این شرکت سال ۲۰۲۲ سیستم Quantum Osprey را با قدرت محاسباتی ۴۳۳ کیوبیت را عرضه می‌کند که بهره وری بهتری داشته و مقیاس پذیر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی