ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

برمبو از دیسک‌های Greentive با ظاهری آینه‌ای و براق رونمایی کرد

کمپانی برمبو از نوع جدیدی از دیسک‌های ترمز پرده‌برداری کرد. این دیسک‌ها گرینتیو (Greentive) نامگذاری شده و دارای پوششی براق و آینه‌ای هستند. برمبو ادعا می‌کند این دیسک‌ها در برابر خوردگی و فرسایش مقاوم‌تر بوده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

کمپانی برمبو از نوع جدیدی از دیسک‌های ترمز پرده‌برداری کرد. این دیسک‌ها گرینتیو (Greentive) نامگذاری شده و دارای پوششی براق و آینه‌ای هستند. برمبو ادعا می‌کند این دیسک‌ها در برابر خوردگی و فرسایش مقاوم‌تر بوده و عمر طولانی‌تری دارند.

برای اینکه دیسک‌های گرینتیو ظاهری آینه‌ای پیدا کنند، برمبو آنها را با لایه‌ای مخصوص می‌پوشاند. این فرایند از طریق یک تکنولوژی پیشرفته با نام High-Velocity-Oxy-Fuel انجام می‌پذیرد.

شاید فکر کنید خاصیت صیقلی و آینه‌مانند دیسک‌های جدید برمبو به مرور زمان از بین برود، اما به گفته شرکت ایتالیایی اینگونه نبوده و ویژگی مذکور در بلند مدت حفظ می‌شود.

در کنار عمر بیشتر نسبت به دیسک‌های معمولی، دیسک‌های گرینتیو برمبو خرده‌های کمتر هم از خود بر جای می‌گذارند. این امر به معنای آنست که گرد و غبار و دوده کمتری از دیسک‌ها جدا شده و چرخ‌ها تمیزتر باقی می‌مانند؛ ضمن اینکه آلودگی و اثرات منفی تحمیل شده به محیط زیست کاهش نیز می‌یابد.

دیسک‌های گرینتیو لوگوی شرکت برمبو را روی خود دارند. این لوگو به شکلی طراحی شده که زمان تعویض دیسک را به راننده گوشزد می‌کند. به نظر می‌رسد این دیسک‌ها برای خودروهای الکتریکی بسیار مناسب باشند، چرا که نحوه استفاده از ترمز در آنها در مقایسه با مدل‌های بنزینی متفاوت است.

برمبو

برمبو اعلام کرده پوشش خاص به کار برده شده در گرینتیو، برای تمامی دیسک‌ها، از جمله دیسک‌های دو لایه قابل استفاده است. با توجه به این مساله، دور از انتظار نیست که در آینده سایر دیسک‌های شرکت برمبو با پوششی مشابه تولید شوند.

ناگفته نماند نام گرینتیو از ترکیب دو واژه green (به معنای سبز) و distinctive (به معنای متمایز و خاص) ساخته شده و کمپانی برمبو با این شیوه می‌خواهد بگوید که دیسک‌های جدیدش دوستدار محیط زیست و در عین حال زیبا و جذاب هستند. درباره قیمت و زمان عرضه این دیسک‌ها جزئیاتی منتشر نشده و باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی باقی ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

    احتمالا سایپا و ایران خودرو از اولین مشتری های این سری از دیسک ها باشن تا در جدیدترین گاری های تولیدیشون ازش استفاده کنن و به رخ دیگر شرکت ها بکشن بروز بودنشون رو

مطالب پیشنهادی