ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در سال ۲۰۱۷ با بزرگترین حمله DDoS تاریخ مقابله کرده است

تیم Google Cloud امروز اعلام کرده که چند سال پیش و طی ماه سپتامبر ۲۰۱۷ با یک حمله محروم‌سازی از سرویس (DDoS) به بزرگی ۲.۵۴ ترابیت بر ثانیه مقابله کرده است که در واقع بزرگ‌ترین ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۲

تیم Google Cloud امروز اعلام کرده که چند سال پیش و طی ماه سپتامبر ۲۰۱۷ با یک حمله محروم‌سازی از سرویس (DDoS) به بزرگی ۲.۵۴ ترابیت بر ثانیه مقابله کرده است که در واقع بزرگ‌ترین حمله DDoS تاریخ به حساب می‌آید.

در گزارشی جداگانه که البته به صورت همزمان منتشر شده نیز، گروه تحلیل خطر گوگل (TAG)‌، تیم امنیتی گوگل که خطر گروه‌های پیشرفته هک را آنالیز می‌کند، اعلام کرده که این حمله توسط هکرهایی صورت گرفته که از پشتیبانی دولتی برخوردار بوده‌اند. محققان TAG می‌گویند این حمله از طرف چین صورت گرفته و از درون شبکه‌های چهار تامین‌کننده خدمات اینترنت چینی انجام شده است.

دامین منشر، یکی از مهندسین اتکاپذیری امنیت در گوگل کلاد می‌گوید که پیک ۲.۴۵ ترابیت بر ثانیه در این حمله، «نتیجه کمپینی شش‌ماهه» بوده که از چندین متد مختلف برای فشار آوردن به زیرساخت سرور گوگل استفاده کرده است. «مهاجم از چندین شبکه برای جعل ۱۶۷ میلیون پکت بر ثانیه استفاده کرد تا ۱۸۰ هزار سرور SMTP و DNS و CLDAP را تحت فشار قرار دهد». البته منشر صحبتی از اینکه کدام سرویس گوگل هدف مهاجمین قرار گرفته بوده به میان نیاورده است.

بدون تردید ابعاد این حمله نشان می‌دهد که هکرهایی که به منابع لازم دسترسی داشته باشند، چقدر در کار خود موفق خواهند بود. در واقع حمله به گوگل، ابعادی چهار برابر عظیم‌تر از حمله رکوردشکن و ۶۲۳ گیگابیت بر ثانیه‌ای بات‌نت Mirai در سال ۲۰۱۶ میلادی داشته است.

ضمنا این حمله از حمله DDoS و ۲.۳ ترابیت بر ثانیه‌ای که فوریه امسال زیرساخت AWS آمازون را هدف قرار داد نیز بزرگ‌تر بوده است. اما مشخص نیست که چرا گوگل این حمله را برای سه سال مخفی نگه داشته و تازه امروز تصمیم به اعلام خبر آن گرفته است. تیم TAG می‌گوید هدفش از اعلام این ماجرا، افزایش آگاهی راجع به ترند گروه‌های هکر دولتی بوده که از حملات سوء استفاده جویانه DDoS برای اختلال در عملکرد اهداف‌شان استفاده می‌کنند. ضمنا تیم گوگل کلاد نیز تاکید روی این موضوع را لازم دیده که حملات DDoS طی سال‌های پیش رو و با افزایش پهنای باند اینترنت، ابعادی بسیار بزرگ‌تر به خود خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی