ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا و ESA قرارداد رسمی ساخت ایستگاه Gateway را امضا کردند

ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) به طور رسمی قرارداد ساخت ایستگاه فضایی Gateway برای مأموریت آرتمیس را منعقد کردند. ساخت ایستگاه Gateway در مدار ماه از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و قرار است ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) به طور رسمی قرارداد ساخت ایستگاه فضایی Gateway برای مأموریت آرتمیس را منعقد کردند.

ساخت ایستگاه Gateway در مدار ماه از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و قرار است به عنوان نقطه شروع مأموریت به سطح ماه، اعماق فضا و در نهایت اولین مأموریت سرنشین دار به مریخ مورد استفاده قرار گیرد. این پایگاه که ابعاد آن یک ششم ایستگاه فضایی بین المللی است، از به هم پیوستن ماژول‌های مختلف تشکیل خواهد شد و در مدار NRHO قرار خواهد گرفت.

پس از عملیاتی شدن ایستگاه Gateway، گروهی از فضانوردان بوسیله فضاپیمای Orion به آن سفر خواهند کرد و پس از مستقر شدن در آن کارهایی نظیر کنترل از راه دور ماه‌نشین‌ها یا سفر به سطح ماه را انجام خواهند داد.

ناسا می‌گوید تحت این قرارداد جدید، آژانس فضایی اروپا وظیفه تأمین ماژول‌های اسکان و سوخت و همچنین تجهیزات ارتباطی را بر عهده خواهد داشت. ماژول سوخت دارای پنجره‌هایی برای تماشای فضای بیرون خواهد بود و آژانس فضایی اروپا وظیفه اداره عملیات‌های آن و دیگر ماژول‌های خود را بر عهده خواهد گرفت.

ESA همچنین دو ماژول سرویس اروپایی (EMS) برای فضاپیمای Orion خواهد ساخت که شامل سیستم‌های پیشرانه، برق، هوا و آب رسانی برای کپسول سرنشین دار می‌شوند. ناسا می‌گوید ایستگاه Gateway توسط شرکای بین المللی و شرکت‌های خصوصی برای انجام مأموریت‌های مربوط به ماه قابل استفاده خواهد بود.

این ایستگاه همچنین برای آزمایش فناوری‌های مأموریت‌های سرنشین دار به مریخ و همچنین مدیریت از راه دور و آزمایش سیستم‌های خودکار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی